روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

جناب نگاه و حجت الاسلام ربانی

پست 1345 : به قلم "نگاه" 12 : «با سلام از اینکه دیر به دامنه سر زدم  بسی  خود را مورد ملامت و سرزنش قرار دادم  چرا که از شخصیت دوست داشتنی به مانند حجت السلام شیخ ربانی نمی توان به سادگی گذشت و بر خود وظیه می دانم به دلیل شخصیت ساده و روانش بر او هر چند اندک بنگارم. قبل از هر چیز باید بگویم بنده با جناب ربانی هیچگونه نسبت خویشاوندی نداشته و فقط به خاطر شخصیتی که در دل نگاه دارد برایش می نویسم:

1-ساده بگویم دوستت دارم  چنانکه همه را دوست داری 2-هر آن می نمایی که هستی 3-از رفتارت و کردارت پیداست که ظاهر و باطنت یکی ست . 4-خوش مشرب و متواضعی . 5-در اعتقادات دینی و مذهبی ات راسخ و در تفکرات و عقیدهایت روشنگر و به اصطلاح روانی . 6- در اصول و فروعت متعصب بی جا نیستی . 7-افراطی نیستی . 8- در آسیب شناسی مسجد که از منظر جناب دامنه مطرح شد و نگاه تا به حال در آن ورود ننمود و بماند برای بعد که به آن خواهم پرداخت شما از  از افرادی هستید که از آن مصونید چرا که خودتان زخم خورده اید می دانم . 9-افکاری آزاد و مستقل بدور از سیاست دینی و عقیدتی دارید می دانم ولی به دلایلی که موجه نیز می دانم نمی توانید وارد شوید زیرا ... 10- و در آخر تکه کلامت خداحافظت ب " دامنه: مطلب ناقص واصل شد. همان گونه که در صفحه ی کامنت گذاری مشخص است، تعداد کاراکتر متن باید 1024 حرف و خط فاصله و نقطه و ویرگول ووو باشد. بیشتر از 1024 باشد متن ناقص واصل می شود.(منبع: دامنۀ دارابکلا. اینجا)

تشکر حجت الاسلام علی ربانی از دامنه

پست 1341 به قلم حجت الاسلام شیخ علی ربانی : " هوالعزیز. ادب اقتضا می کند از برادر صدیق و بزرگوارم آقای طالبی عزیز تشکر کنم. و باید اعتراف کنم نسبت به لطفی که دارند لایقش نیستم. ولی سعی وافرم این است که بنده خدا باشم و غایت آرزویم این است که مصداق آن جمله خواجه عبدالله انصاری، که در مناجات نامه اش می فرماید:

خدایا اگر در تمام عمرم یکبار مرا صدا بزنی ای بنده من, تا عرش روَد خنده من

در پایان دعای خیر برای برادر بزرگوارم دارم و از خداوند بزرگ تمنا دارم که به برادر بزرگوارمان در راه نشر ارزش های متعالی انقلاب اسلامی یاری نماید. والسلام."

پاسخ دامنه : سلام دامنه هم بر شما جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ علی  ربانی بزرگوار، فاضل ارجمند و بااخلاق. این وظیفه ام بود که جناب عالی را که الحمدلله دارای شایستگی علمی و اخلاقی و مذهبی هستی و در کسوت شریف روحانیت، در دامنه برای خوانندگان پُرشمار و شائق معرفی کنم. کمترین کار در حق شما بود که دوستی دانشمند و روحانی سلیم النفس هستی برای هم من و هم جامعه ی متدین دارابکلا و خیل بی شمار دینداران و شیفتگان روحانیت ساده زیست و مردم دوست. بهقول سید علی اصغر شفیعی دارابی در زیر همین پست 13355 که روز جمعه عید غدیر در معرفی شما نوشتم یعنی اینجا ؛ در باره ی شما چنین آگاهانه و با اشتیاق نظر گذاشت  و چنین نگاشت:

«جناب حجت الاسلام شیخ علی ربانی ازبرجستگان اخلاق است. روحانی مردمی و دوست داشتنی که در رویکردهای اچتماعی اش برای لایه های شخصیتی من تاثیر گذار است . استقلال اندیشه خویش را به هیچ قیمتی نمی فروشند و زندگیش برمبنای پاکی استوار است . ضمن اینکه خوش تیپ هم هستند. مردم همه ایشان را مانند روحانیون دیارم دوست دارند. حضورش موجب خرسند ی من می شود. گرامش می دارم و بهترین ها را برایش آرزو دارم.». (منبع: دامنۀ دارابکلا. اینجا)

حجة الاسلام محمداسماعیل ربّانی زاده

پست 2347 : به قلم دامنه : به نام خدا. قبلا" 10 مهر 1394 در پست 1335 اینجا پدر بزرگوار وی جناب حجة الاسلام والمسلمین آقای شیخ علیرضا ربّانی زاده را معرفی کرده بودم. اینک نوبت به پسر جوان و طلبه ی وی رسیده است که مشاهده می کنید.

این طلبه ی خوش استعداد و بسیار متواضع و محبوب و محجوب، بالامحله ایی ست. که پس از اخذ مدرک دیپلم، با تدبیر پدر فاضل و عنایت امام زمان (عج) وارد جهان با معنویت و دانش طلبگی شد. دیگر مانند قدیم نیست که بآسانی بتوان طلبه شد باید در آزمون شرکت جُست و نمرات مورد قبول را گرفت. بنابراین، این امید دارابکلایی ها که جوان ترین روحانی حال و حاضر محل است، در سال 1388 در امتحان ورودی حوزه ی علمیه ی قم شرکت کرد و قبول شد و بعد از موفقیت و سربلند بیرون آمدن در مراحل مهم مصاحبه، رسما" وارد حوزه شد.

او در منطقه ی بالاشهری قم، یعنی زنبیل آباد که همان 45 متری شهید آیة الله محمّد صدوقی ست، در مدرسه ی علمیه ی پیشرفته و عظیم شهید محراب آیة الله محمّد صدوقی، مشغول به تحصیل است. به محض ورود به این مدرسه ی بابرنامه و با مدیریت بسیار عالی و منظم و مدرن و با ساختمان های تمیز و شیک و وسیع، از واحد 4 شروع به تحصیل دروس حوزوی کرد. و هم اکنون مشغول تحصیل در پایه ی ششم است.

وی زیر نظر اساتید مجرّب و والا مقامش از جمله حجَج اسلام آقایان پوروهاب و  فاضلی و قابشی مقدم و عباسی و عبدی و بقیه ی اساتید که برای ایشان بسیار تلاش کرده اند، بر درس و بحث طلبگی اهتمام و جدّیت دارد. و با عنایات آقا امام زمان (عج) و با دعای خیر مومنان سرباز بسیار خوب، منطقی، باسواد، مردمی، و ساده زیست برای مکتب مبین اسلام گردیده است. و امید می رود در آینده شخصیتی کارا، متفکر، اثرگذار جامعه گردند، و به یقین از سرِ لطفِ حضرت حقّ می گردند.

او را هر بار دیده ام، گواهی قلبی قطعی می دهم، نیکو و خوشرو و متین و بسیار مهربان دیده ام. آخرین بار در همین شب جمعه ی هفته ی پیش دیده ام که چهره ای بشّاش و نورانی یافته بود. او به نظر دامنه که از نزدیک با پدر فاضل و بزگورارش دوست و مرتبط است؛ خوب تربیت شده است، زیرا هم در خانه ی یک روحانی و نزد مادری بسیار زحمتکش پرورش یافته است، هم از لحاظ نیا و خاندان، متصل به جدّ خویش یعنی عالمان پرهیزگار مرحوم آشیخ اسماعیل و مرحوم آشیخ محمدحسین، می باشد و هم از این برجستگی برخوردار است که از همان اَوان جوانی خوی و خصال طلبگی را لمس نموده است.علاوه بر این، جدا از درس و بحث طلبگی، وی یک ذاکر خوش لحن خاندان اهل بیت عصمت و طهارت _علیهم السّلام_ نیز هست.

به ایشان، به عنوان جوان ترین طلبه ی دارابکلا، که فردی زیرک، بااستعداد و از همه مهمتر انسانی بااخلاق و رعایت کننده ی زیِّ طلبگی و آراستگی چهره و رفتار است، درود می فرستم. و آرزویم این است، در آینده از میان جوانان، چند طلبه ی خوب و باهوش پرورش دهد. می دانم او اهل درس و عبادت و زیارت است، پس از صمیم قلب می خواهم وقتی به حرم حضرت معصومه _سلام الله علیها_ مشرّف شده اند، از دعاهای عالی قلب پاک خویش، دامنه و دامنه خوانان شریف را محروم نگذارند. ممنونم. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

طلبۀ حوزۀ علمیۀ قم. جناب حجة الاسلام شیخ اسماعیل ربّانی زاده. بین الحرمین کربلا