روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام علیرضا ربانی زاده

پست 1335 : به قلم دامنه : به نام خدا. دو تصویر زیر جناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی ربانی ست. یکی از چندین روحانی دارابکلا. وی در قم اقامت دارد. بالامحله ایی ست.

خانه ی پدری اش در محله ی اتاق پیش دارابکلا، حوزه ی علمیه و حجره ی طلبه های علوم دینی بود و جدّ مادری ایشان مرحوم آقای شیخ اسماعیل شاهمیری فرزند شیخ محمد ابن ملا محمدحسین است که از روحیانیان بزرگ دارابکلا و جدِّ مادری بزرگ خاندان شفیعی مازندرانی و جدّ پدری بزرگ خاندان شاهمیری های دارابکلا ست.

جناب آقای شیخ علی ربانی دانش آموخته ی حوزه ی علمیه ی قم است. مردی خوش مَشرب، با اخلاق، مردم دوست و اهل دانش و فقه. دامنه با وی دوستی نزدیک و مراودت توام با ارادت دارد.


ایشان دارای تفکر روشن و آزادنگر است. در بیانِ نقد و آرای خویش تا جایی که طرح و تذکر آن را روا تشخیص دهد، حُرّیت و توانایی دارد. ایشام فردی بامطالعه سخنور و باسوادند.

دامنه برای ایشان که روحانیی خوش مرام و خوش کلام است، آرزوی سلامتی و توفیقات دارد. در این روز عید غدیر از خدا می طلبم این روحانی بزرگوار و مهربان و فاضل را همواره توفیقاتی دهد تا راه علوی را هم بپیماید و هم مبلّغ و معرّفش باشد. بعون الله تعالی. (منبع: دامنۀ دارابکلا. اینجا)

جناب حجت الاسلام شیخ علی ربانی. شهریور 1394. مزار دارابکلا. عکاس: رنگین کمان

 

سلام بر شما جناب ربانی گرامی

مرداد 1394

و

مراسم دعای نُدبه در بالا محلۀ دارابکلا. جمعه 29 مرداد 1395. حجة الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا ربانی زاده ارسالی جناب یک دوست به تلگرام دامنه

حُجج اسلام شیخ علیرضا ربانی زاده و شیخ موسی چلوئی دارابی

متنی از حجة الاسلام محمدصالح مازنی

پست 2350 : به قلم جناب حجة الاسلام محمدصالح مازنی : به نام خدا. این متنی ست از جناب حجة الاسلام والمسلمین آشیخ محمدصالح مازنی که افتخار دادند نسبت به یکی از نوشته ی دامنه واقع در پست 2273 اینجا دیدگاه های خویش را به روی دامنه  خوانان شریف بگشایند. ضمن سلام و عرضِ ادب و ارادت، عینا" ارائه می گردد:

«باسمه تعالی. با سلام و احترام. معرفی اهل علم بلاد کار پسندیده ای است. و قطعاً می تواند مورد استفاده جوانان و آیندگان قرار گیرد. ای کاش این کار در سایر شهرها و روستاها نیز انجام می شد! درضمن خوب است در معرفی سایر صنوف نیز همت شود.

درباره جناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ هادی رمضانی نیز به عرض می رسد که اینجانب بیش از بیست سال است که افتخار آشنایی با ایشان را که از فضلای حوزه علمیه قم می باشند، را دارم. ایشان را فردی سالم، سخت کوش و با مختصّات صفا و صمیمیت و مصمّم در اراده می شناسم. برای ایشان و همه علمای دارابکلا ومردم عالم دوست دارابکلا آرزوی موفقیت دارم. از مدیر سایت نیز که مبتکر این کار ارزشمند می باشند، صمیمانه تشکر می کنم. یا علی مدد. محمدصالح مازنی

پاسخ دامنه : به نام خدا. من هم به محضر مبارک تان سلام خالصانه تقدیم می دارم. از چند لحاظ متن شما شایسته ی پاسخ و قدردانی ست: 1- به عنوان یک روحانی آگاه به نوشته های دامنه عنایت فرمودی. 2- حضورتان در دامنه نشانه ی بازتاب دامنه در میان روحانیان معزّزی ست که علاوه بر خواندن، دیدگاه های خود را نیز بر روی همه می گشایند. 3- آنچه در باره ی جناب حجة الاسلام شیخ هادی رمضانی به قلم رسا و آکنده از لطافت آوردی، موجب مزید اطلاع گردید. 4- در مورد سایر صنوف که پیشنهاد دادی، باید اظهار کنم دامنه از همان سرآغاز تاسیس با ایجاد سلسله مسائل عصر دارابکلا اینجا خیلی از دارابکلایی ها را در شغل ها و خصوصیت های مختلف معرفی کرده است و همچنان هر هفته یا هر ده روز به آن می پردازد. از عروسی یک جوان مثل آق سید صادق هاشمی دارابی گرفته تا بقّال، میکانیک، کشاورز، خیاط، علمدار روز تاسوعا و عاشورا و دهها نفر دیگر را.

از شما به دلیل طبع لطیف و تشویق دقیق تان بسیار ممنونم. در این غروب، امید می برم همواره در در راه تبیین معارف اسلام و آئین اهل بیت _علیهم السّلام_ در سلامت و تاییدات حق تعالی باشید. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)