روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

آیه الله سیدرضی شفیعی

پست 1361 : به قلم تنسر 46 : «به بنام خداوند یکتا.سلام ودرود به جناب دامنه ودامنه خوانان گرامی.این بار در یادی از ایام ،یادی از شخصیتی سخن به میان آورم که همه دارابکلایها حسن خلقش را به واقع لمس نمودند وهمه ما آیت الله سید رضی شفیعی را  کاملا میشناسیم رئیس جامعه روحانیت ساری و رئیس مدرسه مصطفی خان ساری بوده.

شخصیت خوش اخلاق، وبه مردم دارابکلا علاقه وافری داشته وهر یک از هم محلی مشکلی داشته در دفتر حاضر می شد و مشکلات مردم را باتلفن ویا نوشتن عریضه ای رفع رجوع می کرد وهمیشه علاقمند بود جوانان محل در رده های اداری شهرستان مشغول شوند وبه ظاهر آراسته بودن را دوست داشته، به دوستان محلی گوشزد می کرد وبه بهداشت وتمیزی توجه خاصی داشته. جناب آیت الله شفیعی  به نماز اول وقت و انجام فرائض دینی اهتمام خاصی داشتند.عالمان روشن بین در جامعه همچون چراغ روشنی هستند برای روشنایی وهدایت ودستگیری مردم در همه زمینه ها. آیت الله شفیعی  به نماز اول وقت و انجام فرائض دینی اهتمام خاصی داشتند.

عالمان روشن بین در جامعه همچون چراغ روشنی هستند برای روشنایی وهدایت ودستگیری مردم در همه زمینه ها،جناب شفیعی در ساری چراغ سوی بود برای مردم بخصوص برای دارابکلایها.به هر حال با توجه واثق اطلاع در خصوص شخصیت آیت الله شفیعی مطلبی در یادی از ایام نوشتم ،چنانچه خواندگان محترم گفته های که قابل توجه شخصیت جناب شفیعی باشد،وبا نوشتن آن ،سهم بسزای در دفتر یادی از ایام خواهند داشت.خلف صالح ایشان حاج احمد آقا شفیعی ،یقینا در راستای اخلاقی پدر می باشند و با این توجه که اطلاع دارم ایشان از دانش وفضل خاصی برخودار می باشند انشالله با بیاناتی از پدر بزرگورشان ،خواندگان گرامی رابهرمند می کنند . انشا الله محشور با ائمه اطهار، روحش شاد باد. درود بدرود.» (منبع: دامنۀ دارابکلا. اینجا)

نمای مدرسه علمیه مصطفی خان ساری