روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام والمسلمین شفیعی مازندرانی

پست 1471 : به قلم دامنه : به نام خدا. در اجابت به درخواست جناب تنسر در پست 1465 کمی در باره ی حجة الاسلام والمسلمین سید محمد شفیعی مازندرانی می  نویسم. وی تباری سیادتی از ناحیه ی پدری و صبغه ی علمی و حوزوی از نسَب مادری دارند.

از دانش آموختگان مبرّز و عالم حوزه ی علمیه ی قم اند. دستی در تدوین کتاب های متنوع دینی و اجتماعی و اخلاقی دارند. و توانی پرشور در خلق شعرهای آئینی و دینی و معرفتی. چندین کتاب و مقاله ی ایشان توسط ناشران مختلف منتشر شده است. مانند: پرورش روح، حماسه عاشورا، محیط زیست، تاکتیک های متنوع کمونیسم. دیوان شعر شاخه طوبا، تفسیر وصیت نامه امام خمینی و ... .

سالها در دانشگاه های تهران تدریس داشتند و هم اینک نیز در یکی از دانشگاه های قم هم تدریس و هم مسئولیت دارند. در فقه و روایت و مسائل دینی توانایی دانشی بالایی دارند. کثیرالمَشرَب اند و ذوق و اخلاقش مردمی ست. انبساط روحیه دارند و شنوا هستند در شنیدن درد دل دردمندان. در اخلاقیات خیلی دقت دارند و دامنه بارها در مجالس و محافل عمومی، وی را در حال ذکرِ اذکار دیده است.

رابطه ی ارادتی و تفکری دامنه با ایشان مناسب، دایر و برپاست و پابرجا. در ماه های اخیر امامت موقت نمازجمعه شهرستان میاندورود مازندران را بر عهده داشتند. خطیب و سخنورند و در سخنانش بر روایات و آیات استنادات فراوانی دارند. شیوه ی تبلیغی ایشان در مخاطب رغبت می آفریند و در پی تالیف قلوب اند و نیز تِذکار اخلاقی و انسانی.

برای این روحانی فاضل که آموزگاری ست بر ما، طلب توفیق مضاعف دارم و بی بضاعتی دامنه را در معرفی خویش ببخشایند زیرا بنای دامنه در سلسله پست معرفی روحانیان دارابکلا به نسل پویای جوان، بر اختصارنویسی ست

نظر سید علی اصغر شفیعی دارابی: «سلام. ما قرآن را از ایشان آموختیم. درس فلسفه اسلامی را در اول انقلاب از ایشان فراگرفتیم. قدرت و توانایی شناخت مکاتب بشری مانند کمونیسم و سوسیالیسم را ایشان به ما آموختند. درس اخلاق اسلامی را هم... . کتابهایش و اشعاری که به یادگار گذاشتند را مطالعه کردیم و در لابلای کتابخانه شخصی ام جاودانه است. و شما هم خیلی زیبا از حضورش نوشتید و مورد قبولم است.» (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

حجة الاسلام والمسلمین شفیعی مازندرانی. قم. 23 مهر 1394 . عکاس: دامنه