روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجه الاسلام سیدمصطفی رضائی دارابی

پست 2231 : به قلم دامنه : به نام خدا. دامنه در این پست به معرفی جناب حجه الاسلام سیدمصطفی رضائی دارابی می پردازد. او نیز از بالامحلّه ی دارابکلاست. از قرآن آموزان پیشتاز در مکتبخانه ی مرحوم پدرم. مُبصر و ناظم مکتبخانه نیز بوده اند. مکتبخانه ای با بیش از 150 نفر قرآن آموز، که روزانه در منزل پدربزرگم مرحوم آخوند ملاعلی مشهور به کبل آخوند برگزار می گردید. وی اخیرا" در دیداری کوتاه که باهم داشته ایم، به من گفته بود اولین استادم مرحوم پدرت آشیخ علی اکبر طالبی دارابی بود.

سپس با آموختن قرآن نزد مرحوم پدرم، طلبگی را نزد مرحوم آیة الله آقادارابکلایی در حوزه ی امام صادق (ع) دارابکلا آغاز نمودند. سپس رهسپار مشهد مقدس شدند و در حوزه ی علمیه ی خراسان و در جوار حضرت امام رضا (ع) به تحصیل ادامه دادند و مدتی بعد با گذراندن سطوحی از دروس خارج فقه و اصول حوزه، معمّم گشتند و در هیبت و صنف روحانیت، فردی مراعات گر شدند و قدر و منزلت و ارزش این لباس را همواره پاس داشتتند و به تقوای معنوی گرائیدند و اخلاق خوب اجتماعی پیشه ساختند. وی همچنان در مشهد مقیم است و به درس و بحث مشغول. تا جایی که مطّلع ام امام جماعت یکی از مساجد مشهد نیز می باشند. سال قبل در ماه محرم و رمضان در مسجد و تکیه ی پایین محله ی دارابکلا، خطیبی موفق و موثر بودند و مردم را به فیض رساندند.

دامنه وی را از جوانی می شناسد و به فراخور ایام یا وی مراودت نیز داشته و دارم و این محبّت و ارادت و احترام میان ایشان و دامنه دوجانبه است و برقرار. برای این روحانی منزّه از دنیازدگی و به دور از سیاست زدگی، و شخصیتی فاضل و مستقل و مبرّا از جناح گرایی، آرزوی سلامتی و توفیقات الهی و تفضّلات عرفانی می کنم. و بر او درودی ماندگار و صمیمانه می فرستم.

امیدوارم پس از خواندن این متن، در آن دیار قدسی و متبرّک به عطر ناب امام رئوف (ع)، نائب الزائر دامنه و دامنه خوانان ارجمند گردند و ما را با دعاهای خویش در جوار حرم علی بن موسی الرضا (ع) مشمول شفاعات گردانند. بنا بر اختصار است و خدا نگه دار. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

دارابکلا. میدان امام حسین (ع) تکیه پیش. محرم 1394. حجه الاسلام سیدمصطفی رضائی دارابی. ارسال عکس به دامنه: حاج حسین رنگین کمان

 

دارابکلا. میدان تکیه پیش. اوائل انقلاب. از راست: کَل اکبر رجبی دارابی. محمدعلی نبی زاده دارابی. محمدجواد حبیبی. مرحوم اسماعیل رجبی دارابی. حجت الاسلام سیدمصطفی رضایی دارابی. ارسال عکس به دامنه: تقی آهنگر (حاج باقرموسی)

عکس از رنگین کمان. محرم 1394 دارابکلا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد