روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

نظر عارف آهنگر دربارۀ شیخ وحدت

به قلم عارف آهنگر : به نام خدا. متن زیر نوشته ی جناب آقا عارف آهنگر دارابی ست که ساعت یک و نیم بامداد به دامنه گسیل داشت. با هم می خوانیم:

«سلام. معین علاوه بر قلم توانا، فهم خوبی هم از مسائل دارد. آنچه در مورد شیخ دوست داشتنی مان نوشت، به دلم نشست. از نظر بنده هم شیخ وحدت از زمره «آدم حسابی»های این مملکت است. احترام او برای من افتخار است. اینها از سر تعریف و تعارف نیست، که اساساً از این خصلت به دورم، اینها حس و درک من از شخصیت شیخاست.

برای منی که حریم خصوصی و حقوق انسانها این روزها از هر چیزی مهمتر است، شیخ از جمله محترمان است، چرا که لباس، ایمان و عقیده اش باعث آن نشد که بر خود این حق را محفوظ بداند که وارد حریم شخصی انسانها شود و راه بهشت را بر آنان تحمیل کند.

تاریخ یک چیز را خوب اثبات کرد:

هر آنکس که محاق به او تحمیل گردید، روزی روزگاری به زیبایی و مهر جوانه زد در دل مردم. شیخ عزیزمان، اگر این یادداشت مرا میخوانید و اگر کمی از رنج تحمل سالیان جهل و جنایت را از شما سبک می کند، بدانید دوستتان داریم و مهر شما در دل ما جوانه ای دارد سخت تر از بادهای بید شکن.

به احترام شما از جایم برمی خیزم و درود به شما میفرستم از آن رو که برای « انسان » و « جهان » روزهای بهتر خواستید و برایش رنج کشیده اید.» (دامنه دارابکلا)