روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام علی اکبر دارابکلایی (قسمت سوم)

پست 340 : به نام خدا. قسمت سوم . خوشبختانه جناب آقای حجة الاسلام والمسلمین علی اکبر دارابکلایی قبول زحمت نموده و به دامنه مرحمت کرده، زندگی نامه ی کامل خود را از طریق چند کامنت امروز سه شنبه 18 شهریور 1393 ارسال کرده است. ضمن قدردانی از ایشان و ابراز شادمانی از حسّ مسولیت پاسخگویی و توجه داشتن به فضای وسیع و پرمخاطب مجازی، که امروزه کار چندین منبر رفتن را می کند، اینک ادامه ی زندگی نامه ی وی از دامنه ی دارابکلا منتشر می شود.

ب: دوران دفاع مقدس : در سن 15 سالگی آغاز دوره بلوغ شرعی در سال 65 کاروان اعزامی به جبهه استان مازندران به پادگان آموزشی گهر باران ساری اعزام و سپس به همراه سایر عزیزان و دوستان به منطقه کردستان گردان جندالله مریوان و منطقه نوار مرزی با عراق به مدت شش ماه حضور داوطلبانه و بسیجی جبهه حق علیه باطل داشته است.

ج : دوران تحصیلی : دوره متوسطه را به خاطر علاقه شدید به دروس حوزه علمیه رها کرده و وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) داراب کلاء مهد پرورش طلاب علوم دینیه به مدت کمتر از شش ماه نزد مرحوم آیت الله شیخ محمد باقر داراب کلائی ( ره ) دروس صرف و نحو را تلمّذ نموده و از طهارت پاک ظاهر و باطن این استاد ارزشمند و معروف استان مازندران بهره برده است و سپس در سال 1367 برای ادامه تحصیل رهسپار مشهد مقدس در جوار امام هشتم (ع) وارد حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) خیابان طبرسی نزد استاد ارجمند حاج اقای موسوی تربتی شاگردی نموده و پایه دروس اولیه را در این مدرسه بهره برده و سپس سطوح بالاتر حوزه علمیه نزد اساتید ارجمند حج اسلام : صالحی، اصغری، عاملی، مروی، رضازاده و از اساتید اخلاق مشهور مشهد مقدس نزد آیات عظام : سیبویه سبزواری، دهشت، موسوی، طباطبایی و سیدان و ... . دروس سطح و خارج را در مدت کوتاهی به پایان رسانده و همزمان به علت علاقه شدید به فن خطابه و سخنرانی و نیز رشته حقوق و قضاء در هر دو رشته در دوره تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی مشهد پذیرفته و دوره ها را به اتمام رسانده است.

د : سابقه فعالیت مدیریتی و اجرائی : در سال 76 به علت نیاز نیروی مقاومت بسیج کشور به عنوان روحانی تبلیغی جهت ارشاد به محروم ترین منطقه آب و هوایی کشور به همراه خانواده به سیستان و بلوچستان اعزام شد و در شهرستان مرزی سراوان به مدت 2 سال فعالیت فرهنگی و تبلیغاتی داشته است و سپس جذب این نهاد مقدس و مردمی شده است و در مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در خاش و معاون امور روحانیون و سازمان بسیج طلاب استان های سیستان و بلوچستان و گلستان و استان تهران و البرز و در حال حاضر  از مدیران اجرایی می باشند.

ه : فعالیت تبلیغی : علاقه شدید ایشان به تبلیغ معارف اهل بیت (ع) به گونه ای بوده است که در سن 21 سالگی ملبّس به لباس روحانیت و مشغول فعالیت منبر و سخنرانی بوده اند و در حال حاضر از اساتید اخلاق و در مناسبتهای مختلف به امر تبلیغ مشغول هستند و با وجود فعالیتهای اجرایی و مسئولیتی هرگز نسبت به بیان معارف اهل بیت (ع) و احکام الهی هیچ گونه خستگی در وجود ایشان متصور نمی شود و از طرفی علاقه شدیدی نیز به بیان تحلیل و حوادث مسائل سیاسی روز و انقلاب داشته و اکثرا به استانها جهت روشنگری حضور جدی دارند و در مراکز علمی و دوره های تخصصی مشغول تدریس می باشند و از روحانیون کاروان حج و عمره نیز می باشند.

و : فعالیت تحقیقی و پژوهشی : با راهنمایی استاد ارجمند ایشان جناب حجت الاسلام شیخ جواد مروی استاد دروس خارج حوزه علمیه قم به تحقیق و پژوهش علاقه شدیدی پیدا کرده و تا کنون مقالات علمی و پژوهشی در موضوعات مختلفی نوشته و کماکان در حال تحقیق و پژوهش نیز می باشند برخی از مقالات ایشان عبارتند از:

1- فرهنگ واژه های سیاسی 2- نهضت انتظار 3- حاکمیت دینی و ولایت فقیه 4- آموزه های دینی در توسعه بازرگانی 5- تجارت و سعادت 6- بصیرت نفس 7- مبانی اقتصاد اسلامی 8- تاریخ تحلیلی پیشوایان 9- بازخوانی نموداری نهضت عاشورا 10- حج در اندیشه امام (ره) و رهبری 11- مدیریت اسلامی 12- زینب (س) الگوی ماندگار 13- استکبار و استکبار ستیزی 14- بررسی فرقه های نو ظهور 15- بشقاب های شیطانی 16- اسلام و آینده بشریت 17- اخلاق سازمانی و اداری 18- اصول تربیت دینی 19- اصول و مبانی تربیت 20- سلامت روان 21- خانواده برتر 22- آسیب های خانواده 23- امر به معروف و نهی از منکر 24- اکسیر قرآنی 25- سبک زندگی اسلامی 26- ولایت فقیه 27- تعمیق معنویت (طهارت در معیشت، اخلاق عملی در حوزه زبان، آخرت گرایی، بصیرت افزایی  ". لازم به ذکر است متن ایشان تا همین جا ( مجدداً ) بطور کامل واصل گردید و منتشر شد.(منبع: دامنۀ دارابکلا: اینجا)

جناب حجة الاسلام والمسلمین علی اکبر دارابکلایی