روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

ویژه نامۀ حاج کبل سید محمد شفیعی دارابی

پست 2420 : به قلم مهندس محمد عبدی 31 : «با سلام بر آقا امام زمان (عج) که امشب میلاد باسعادت آن امام غائب همیشه حاضر است سلام بر همه دوستان و دامنه خوانان فهیم. درود خدا بر شما کبلاقا ابراهیم طالبی دارابی عزیز مرد خداجویی که در جای جای مطالب و نوشتار و پست هایت بوی خدامحوری و حقگویی را می توان ردیابی کرد و به عیان ملاحظه نمود. 
نوشته شما در مورد معرفی جناب کربلایی حاج سید محمد شفیعی دارابی معروف به حاج کبل سید محمد عزیز و بزرگوار واقع پست 2409 اینجا را با دقت تمام روز جمعه  مطالعه نمودم ضمن تشکر و سپاس مخصوص از جنابعالی، بیفزایم که جای بسیاری از مطالب واجب و گفتنی در مورد شخصیت والای این مرد خدا را خالی دیدم فلذا سعی می نمایم کوتاه اشاراتی بنمایم.
کبل سید محمد را سالهاست می شناسم از جهتی اصالتا نسبی از سادات معظم سیکا هستند. در ثانی، پدرخانم جناب استاد اصغر دارابکلایی (عضو فعال و کوشای هیئت امنای تکیه پایین و هیئت ابوالفضل (ع)و امامزاده جعفر) و برادرِ حجة الاسلام شیخ علی اکبر دارابکلایی؛هم هستند که مزید بر علت شد .
جناب کبل سید محمد علاوه بر موارد مطروحه جنابعالی یک «شجره نویس »با حوصله و با درایت هستند و می دانید که شجره نویسی ذهنی بسیار روشن ، استعدادی سرشار ،صداقت بی انتها و امین بودن و بسیاری از خصایص ممتاز می خواهد و نیز شجره دانی از سفارشات بسیار موکد معصومین علیهم السلام است که من در بحث مورد نظر در وب سایت سنه کوه تقریبا مفصل در:
و  چند جای دیگر بدانها پرداختم.
و البته برای سادات معظم دانستن شجره و داشتن آن از اهمیت فوق العاده تری برخوردار است و این است که بدانید که در علم انساب سادات معظم سیکا از دقیقترین و با اصالت ترین سادات معظم صاحب کرامات خارق العاده در طول تاریخ سده های اخیر بوده اند که شخصا سالهاست در این زمینه تحقیق و پژوهش نموده ام .
جناب کبل سید محمد را در دیدارهای شجره نویسی ام ملاقات داشتم وخاطرات شیرینی از حسن همکاری و مساعدت را به خاطر دارم و همیشه دعاگویشان بوده ام البته  کار سخت و فکری پر مشقت ایشان که  در آینده ، ارزش و اهیمت ان ،بیشتر خودش را نمایان خواهد کرد را با هم مرور نمودیم و شایسته است تقدیر ویژه ای در این مورد از ایشان به عمل آید تا این راه را تداوم بخشند . 
از محاسن با ارزش ایشان عدم کتمان اصالتشان است و همیشه در مراسم خاص در روستای سیکا از بخش هزارجریب شهرستان نکا در بین فامیلهای نسبی و سببی حضور یافته و مورد تکریم بسیار اهالی قرار می گیرند و به گونه ای شناسنامه شناسایی داربکلا در منطقه از سرآمدان است .
در دیداری ایشان کتاب قرآن دست نویس تاریخی را به من نشان دادند که سند فوق العاده خوبی در شناسایی و تکمیل اطلاعاتم در شجره نویسی ،بودند که در جای خودش در اینجا بدان اشاره و ذکر خیر کرده بودم و اضافه نمایم  که گوشه هایی ازین دست نوشته به مرور از بین رفته بود که توسط پدر جناب آیت الله داربکلایی عینا باز نویسی و تکمیل شده است . 
جناب کبل سید محمد در دوران کودکی همراه پدر بزرگوارشان به سفر عتبات عالیات کربلای معلی مشرف شدند که در عکس تاریخی نصب شده به دیوار اتاق شخصی خانه شان خاطرات بسیار شیرینی را برایم بازگو نمودند و این است کبلایی نام مانده اند و به گونه ای شناسنامه شناسایی ایشان شده است .
از طرفی ایشان سالها همسایه عالم جلیل القدر آیت الله محمد باقر داربکلایی بودند و خود برایم خاطرات و نقل قولهای بسیار با ارزشی داشتند که کمال همنشین و همسایه عالم و خوب چه نکته و درسها برایش به ارمغان آورد واقعا اینگونه مسائل را جوانان عزیز بیشتر باید سرلوحه زندگی و انتخاب مکان برای سکونت دایمی در نظر داشته باشند .
سخن کوتاه نمایم و بدین مختصر مقال بسنده که شخصیت این جناب ممتاز و اخلاق نکویش بر همگان مبرهن و گفتنم تکرار مکرر خواهد بود و ... موفقیت روز افزون همه دوستان انتهای آرزویم هست.موفق باشید.»

پاسخ دامنه : به نام خدا. سلام و بسیار بسیار ممنون. الحقّ یک ویژه نامه است این پست و این نشان لطف توست به این امور که خیر و برکت است در آن به وُفور. اعتراف می کنم خیلی خیلی بهتر از متن من در پست 2409 اینجا این مرد بزرگ دارابکلا را که از باوثوق ترین شخصیت های مومن محل اند، معرفی کرده اید. به 5 شیوه ی جذّاب و پروشگرانه ی: خاطراتی، استنادی، انتسابی، اقداماتی و تصاویری. فقط می گویم تبارک الله رفیق. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

جناب حاج کل سیدمحمد شفیعی دارابی. عکاس: مهندس محمد عبدی سنه کوهی

مهندس محمد عبدی و حاج کل سیدمحمد شفیعی دارابی. دارابکلا. منزل ایشان. عکاس: دوست دبیرم جناب حاج تقی آهنگر دارابی

شجره نامه خاندان مرحوم میرمحسن پدرش، به خطّ حاج کل سیدمحمد شفیعی دارابی. دارابکلا. منزل ایشان

عکس زیارت کربلا به همراه پدرش مرحوم حاج میرمحسن شفیعی دارابی

سلام دامنه بر شما ای نجیب زاده ی مومن متقی خدوم

قسمت سفید خط آخوند ملاعلی اکبر دارابکلاییی پدر مرحوم آآیة الله آقادارابکلایی

و

و

و

آثار تاریخی

ائمه ی بقیع (ع) تابلوی اتاق حاج کل سیدمحمد شفیعی دارابی. دارابکلا 

دمِ دروازه ی منزل حاج کل سیدمحمد شفیعی دارابی. دارابکلا. و آن هم بیت تاریخی مرحوم آیة الله آقا دارابکلایی

مهندس محمد عبدی سنه کوهی پژوهشگر مسائل. و کوچه ی منزل حاج کل سیدمحمد شفیعی دارابی در دارابکلا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد