روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

سید اسدالله حسینی دارابی


به قلم دامنه



به نام خدا. دیشب جناب رنگین کمان با ارسال خبر و دو عکس زیر به تلگرام دامنه، باخبرم ساخته بود که حاج سید اسدالله حسینی دارابی به رحمت خدا پیوست.


آن مرحوم که انسانی مؤمن، فردی متشرّع، قاری قرآن مذهبی و حامی انقلاب و نظام و اهل کار و تلاش کشاورزی بود، در خانه اش مکتبخانه ی قرآن داشت. از دیرباز، آموزانندۀ قرآن بود. تلاوتگر کتاب خدا در محافل و مراسم بود. ایشان تا آخرین لحظات عمرش از این صبغۀ عالی قرآنی اش دست نشست و در جمع بچه ها و خردسالان و بزرگسالان، با حالت خشوع و خلوص به قرآن خوانی می پرداخت.


شاید بتوان گفت اکثر جوان های دهه های اخیر روستای دارابکلا پیش ایشان قرآن خوانی را تعلیم یافته اند و اَلفاظ زیبای جزء سی قرآن (=عمّ جزء) را با اَدای او ایراد کرده اند.


بخوبی این خاطره ام از آن مرحوم به یادم مانده است که من در نوجوانی به همراه دوست و همسایه ام محمد گرجی به خانه اش رفته بودیم که قرآن بیاموزیم. محمد را پذیرفت؛ اما من را به احترام پدر و مادرم _که هر دو مُلّا بودند و در خانه ی مان مکتبخانه داشتند_ قبول نکرد و گفت: پیش والدین بزرگوارت بیاموز. خواست، شأن والدین عزیزم را پاس و محفوظ نگاه بدارند. بگذرم


دامنه ضمن قدردانی و سپاس از جناب رنگین کمان در ارسال خبر و تصویر، این درگذشت مدرّس سنّتی قرآن روستای دارابکلا را به بازماندگان و خاندان و همۀ منتَسبینش خصوصاً به پسرانش  یعنی دوست گرامی ام معلم ارزشگرا و رزمنده سید کریم حسینی دارابی و جناب سید هاشم حسینی دارابی تسلیت می گوید. روحش شاد و غریق رحمت خدا باد. صلوات.


(دامنه دارابکلا)


   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد