روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ ابراهیم چوپانی

به قلم دامنه



به نام خدا. در سلسله مباحث دارابکلا و روحانیت، امروز در در شب شهادت حضرت فاطمۀ زهرا _سلام الله علیها_ به معرفی حجة الاسلام شیخ ابراهیم چوپانی می پردازم.


ایشان فرزند جناب اصغر چوپانی و نوه ی حاج عباس چوپانی مَرَسی اند. اول مقطع لیسانس دانشگاه در رشته ی فقه و مبانی حقوق را طی کردند. سپس با این اندوخته ی والا، وارد حوزه ی علمیه شدند.


ایشان در حال حاضر پایه ی پنجم حوزه را در مدرسه ی علمیه ی مصطفی خان ساری _که تحت مدیریت حجة الاسلام والمسلمین حاج سید احمد شفیعی دارابی ست_ می گذرانند.


من از طریق دوست گرامی ام جناب حاج علی میرزا چلویی دارابی دریافتم که جناب شیخ شیخ ابراهیم چوپانی فردی بسیار متین، خوشرو، خوش برخورد، وجیه و بااخلاق اند.


من بابت این نعمت روحانی کردن فرزند، مادر و پدر بزرگوارشان را _که به شغل دامداری در دارابکلا مشغول اند_ تحسین می کنم و بر آنها درودی وافر می فرستم. نیز به برادر عزیزش که هم اکنون در حال گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه است و نیز به خواهر گرانقدر و دامادشان سلام و درود روانه می دارم.


شیخ ابراهیم که هم درس های دانشگاه را لمس کرده اند و هم محیط و دروس و تهذیب حوزه را درک، به یقین پیوند مدرَک و اِدراک را بخوبی فهم می کنند و می دانند که حوزه علمیه، چقدر عالی انسان را، متعالی می سازد.


از جناب حجة الاسلام شیخ ابراهیم چوپانی می طلبم مرا و همۀ دامنه خوانان شریف را با آن اَنفاس پاکیزه و روحیه ی متواضع شان دعا کنند. خدا نگهدارتان.



جناب حجة الاسلام شیخ ابراهیم چوپانی



از جناب حاج علی میرزا ممنونم بابت ارسال عکس به تلگرام دامنه و اطلاعاتی که دادند به دامنه


(دامنه دارابکلا)


مراسم عمامه گذاری اش: اینجا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد