روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ هادی رمضانی دارابی

پست 2273 : به قلم دامنه : به نام خدا. امروز که خجسته زادروز امام حسین _علیه السّلام_ است، در سلسله بحث روحانیت دارابکلا، جناب حجة الاسلام آقای شیخ هادی رمضانی دارابی فرزند محمود را معرفی می کنم. ایشان هم زاده ی بالامحلۀ دارابکلاند؛ برادرِ جناب حجة الاسلام شیخ مهدی رمضانی دارابی که دیروز در پست 2257 اینجا معرفی شان کرده ام.

وی طلبگی را ابتداء از حوزۀ علمیۀ امام صادق (ع) دارابکلا نزد مرحوم آیت آلله آقا، آغاز کردند. اما بعد وارد حوزۀ علمیۀ مصطفی خان ساری تحت مدیریت مرحوم آیة الله سیدرضی شفیعی دارابی شدند. و آنگاه در حوزه ی مرحوم آیة الله گِل وردی نکا درس را استمرار بخشیدند و بر تحصیل خود مداومت دادند. در نکا تا انتها نماندند و برای تجهیز بیشتر خویش به علوم حوزه وارد مدرسۀ علمیۀ آیة الله سیدکاظم نورمفیدی گرگان شدند. سپس با کسب دانش و فیض علمی در گرگان، به حوزۀ قم در کنار مرقد کریمه اهل بیت _علیهم السّلام_ هجرت کردند و در دروس حوزوی خود اهتمام ورزیدند و آنگاه پا به مراحل رشدِ تحصیلی نهادند و سطح 3 حوزه را گذراندند و همچنان در سطح 4 خارج فقه و اصول مشغول تحصیل اند. وی بطور برجسته یکی از شاگردان درس فرزند آیة الله سیدکاظم نورمفیدی، حجة الاسلام والمسلیمن سیدمجتبی نورمفیدی اند.

وی فردی باسواد، هوشمند، پراستعداد، باانرژی اند. خصوصیات اخلاقی اش پسندیده و نیکوست. شخصی متین، ساکت، آرام، بااخلاق و باوقارند. رفقای وی می گویند دوستی خوب، وفادار و خوش آداب اند. بر درس حوزه بسیار دقت دارند و اساس کار خود را بر درس و دانش بناکرده اند. اگر این تعبیر دامنه برحسب جمع آوری اطلاعاتم مورد پسندشان واقع شود، شخصیتی درونگرایانه دارند و به امورش متفکرانه و با تانّی می نگرند. و این خود، یک نعمت بزرگی ست و جای شکر بر آدمی باقی می گذارد.

به تبلیغ دینی و منبر اهمیت وافر می دهند و جای جای ایران که نیاز باشد، می روند. ولی بیشتر در ماه های محرم و رمضان به مناطق شهر شیروان استان خراسان شمالی می روند و مردم و منبر و معرفی معارف اسلام را از یاد نمی برند. و سختی و رنج راه مانع این کار بامثوبت شان نمی گردد. نیز گاه گاهی هم در ارتش حضور می یایند و به خوزستان می روند و بیشتر در خرمشهر کار تبلیغ را تکمیل می کنند.

دامنه وی را می شناسد و در محافلی که گهگاه میان دارابکلایی ها تجمّعی میمون یا محزون شکل می گیرد، با ایشان هم سخن می گردم و به عینه می بینم نفسی خوش و مرامی خوشتر دارند و آدمی وقتی با این گونه روحانیون بی ادعا و بی ریا درمی آمیزد، درمی یابد، خلوص و سادگی و بی غلّ و غشّی یعنی چه.

با او دلخوشم در دلم؛ چون که اهل دل و دردِ دل اند. و بر او درود می دارم در سینه ام؛ زیرا انسانی زجرکشیده و محرومیت ها را لمس و حسّ کرده، اند. خدا یارت ای هادی ما. و نیز ای هادیِّ ما. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

جناب حجة الاسلام شیخ هادی رمضانی دارابی. قم. اردیبهشت 1395

 

و

جنابان حجة الاسلام شیخ مالک رجبی دارابی وحجة الاسلام شیخ هادی رمضانی دارابی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد