روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجت الاسلام حامد دارابی نیا و حجت الاسلام حمید دارابی نیا

دامنۀ روحانیت دارابکلا


به قلم دامنه. به نام خدا. سلسله مباحث روحانیت دارابکلا. از دیگر روحانیون روستای دارابکلا، حجت الاسلام شیخ حامد دارابی نیا و حجت الاسلام شیخ حمید دارابی اند. این دو برادر نوه های مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مرحوم حاج شیخ عبدالله دارابی نیا هستند. که من آن مرحوم را در 5 مرداد 1395 در (اینجا) معرفی کرده بودم.



برادران شیخ حامد و شیخ حمید فرزندانِ حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی دارابی نیا هستند که من ایشان را نیز در 15 مهر 1395 (اینجا) معرفی کرده ام.


این دو بردار _شیخیَن حمید و حامد_ اصالتاً دارابکلایی اند و مقیم قم؛ که نوۀ دختری مرحوم آیت الله طاهری گرگان هستند.



حجت الاسلام شیخ حامد دارابی نیا. عکاس: دامنه


راست: شیخ حامد. وسط پدرشان حاج شیخ مهدی دارابی نیا. چپ: شیخ حمید


حجت الاسلام شیخ حمید دارابی نیا


من از زندگی، اوضاع درسی و اشتغالات نوه های روحانی مرحوم حاج شیخ عبدالله از نزدیک آشنایی ندارم، فقط دو ماه قبل از طریق یکی از روحانیون محترم محل، دوست فاضلم جناب شیخ محمدجواد مهاجری کسب اطلاع کرده ام نوه های حاج شیخ عبدالله روحانی اند.


جدّپدری شان مرحوم حاج شیخ عبدالله دارابی نیا (اینجا)


اخیراً در شب شهادت آقا امام صادق (ع) در بیتِ پسرعمۀ مان جناب حجت الاسلام والمسلمین آق سیدجواد (آق شفیع) شفیعی دارابی، (اینجا) دعوت بودیم که توفیقی شد از نزدیک با این دو برادرروحانی آشنا شوم.



آن دو فاضل، واقعاً بسیارمتواضع، نیکورفتار و خیلی شبیه به هم هستند و از گپ و گفت کوتاه و مختصری که با هردو بزرگوار داشته ام، به این برداشت رسیدم اهل فضل و مطالعه و دانش اند و بیش از حد خلیق و خوشخو و ملایم. که مردم ملّای ملایم و لیِّن را با اشتیاق می پسندند و پیروش می گردند. چنین بادا.



خدا سلامت شان بدارد و ان شاء الله برای نشر دین و معارف ائمه ی اطهار _علیهم السّلام_ توفیقاتی روزافزون و سعادت داریَن نصیب شان شود. والسّلام. قم. دامنه. (قلم قم دامنه دوّم) در «روحانیت دارابکلا»، اینجا نیز منتشر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد