روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام علیرضا ربانی زاده

پست 1335 : به قلم دامنه : به نام خدا. دو تصویر زیر جناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی ربانی ست. یکی از چندین روحانی دارابکلا. وی در قم اقامت دارد. بالامحله ایی ست.

خانه ی پدری اش در محله ی اتاق پیش دارابکلا، حوزه ی علمیه و حجره ی طلبه های علوم دینی بود و جدّ مادری ایشان مرحوم آقای شیخ اسماعیل شاهمیری فرزند شیخ محمد ابن ملا محمدحسین است که از روحیانیان بزرگ دارابکلا و جدِّ مادری بزرگ خاندان شفیعی مازندرانی و جدّ پدری بزرگ خاندان شاهمیری های دارابکلا ست.

جناب آقای شیخ علی ربانی دانش آموخته ی حوزه ی علمیه ی قم است. مردی خوش مَشرب، با اخلاق، مردم دوست و اهل دانش و فقه. دامنه با وی دوستی نزدیک و مراودت توام با ارادت دارد.


ایشان دارای تفکر روشن و آزادنگر است. در بیانِ نقد و آرای خویش تا جایی که طرح و تذکر آن را روا تشخیص دهد، حُرّیت و توانایی دارد. ایشام فردی بامطالعه سخنور و باسوادند.

دامنه برای ایشان که روحانیی خوش مرام و خوش کلام است، آرزوی سلامتی و توفیقات دارد. در این روز عید غدیر از خدا می طلبم این روحانی بزرگوار و مهربان و فاضل را همواره توفیقاتی دهد تا راه علوی را هم بپیماید و هم مبلّغ و معرّفش باشد. بعون الله تعالی. (منبع: دامنۀ دارابکلا. اینجا)

جناب حجت الاسلام شیخ علی ربانی. شهریور 1394. مزار دارابکلا. عکاس: رنگین کمان

 

سلام بر شما جناب ربانی گرامی

مرداد 1394

و

مراسم دعای نُدبه در بالا محلۀ دارابکلا. جمعه 29 مرداد 1395. حجة الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا ربانی زاده ارسالی جناب یک دوست به تلگرام دامنه

حُجج اسلام شیخ علیرضا ربانی زاده و شیخ موسی چلوئی دارابی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد