روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ حسن آفاقی دارابی

پست 2419 : به قلم دامنه : به نام خدا. امروز به لطف خدا و در آستانه ی میلاد پُربرکت امام زمان _عجّ_ در سلسله مبحث روحانیت دارابکلا به معرفی طلبه ی جوان و خوشنام و از خاندانی بزرگ و باایمان می پردازم. و او فرزند شایسته ی آقامهدی آفاقی دارابی ست یعنی حجة الاسلام شیخ حسن آفاقی دارابی.

وی که از خاندانی روحانی برای اَدای تکلیف طلبگی برخاسته اند. متولد 1376 شمسی اند. نوه ی پسری مرحوم حجة الاسلام والمسلمین آشیخ احمد آفاقی دارابی اند. و نیز نوه ی دختری حاج مصطفی درخوش که مردی باایمان و متدین اند.

وقتی راهنمایی را به اتمام بُردند به سوی طلبه شدن شوق و ذوق یافتند و راه آینده و سعادتمندی خود را در حوزه ی دینی دیدند و به همین دلیل به حوزه ی علمیه ی امام صادق _علیه السّلام_نکا رفتند.

صرف و نحو و منطق و مغنی و مقدمات را به خوبی طی کردند و اینک طلبه ی فاضل پایه ی چهارم اند. اشتیاق شان در تداوم طلبگی به رشته ی حقوق و قضاست و سعی شان بر آن است که به آن علم تخصّص یابند.

شیخ حسن آفاقی، فردی خوش رفتار، آرام، بامحبت و محبوب دل خانواده و اقوام و دوستان است. ایشان فامیل بسیار نزدیک مرحوم مادرم زهرا آفاقی دارابی (فرزند مرحوم آشیخ باقر آفاقی) اند. چرا که مرحوم حاج شیخ احمد آفاقی (فرزند مرحوم شیخ موسی آفاقی) و مادرم عموزاده ی هم اند.

شیخ حسن آفاقی راه بلندی در پیش روی خود گذاشتند و روح پدربزرگ مرحوم و جاویدان خویش را با طلبگی شادمان ساختند. زیرا این خانواده ی خوب، متدیّن، مذهبی و دارای نباکان روحانی موجب افتخار دارابکلا هستند. از شیخ حسن این طلبه ی نجیب زاده می خواهم به تمام و کمال به طلبگی شان به همین گونه اهتمام کنند تا با لطف خدا و تفضّلات مکتسبه، برای اسلام و ایران و انسان و شیعیان خدمتگزاری عالمانه و آگاهی بخش نمایند.

از قم به شیخ حسن سلام و درود می فرستم و خیلی احساس غرور مثبت می کنم که یکی ار بهترین فامیل هایم در طلبگی پا پیش گذاشتند و برای دین و مردم مفید واقع شدند. و از صمیم دل امید می برَم همواره در زمزمه های دلی و سحرگاهی شان، دامنه و دامنه خوانان را در اذکارشان داخل کنند. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

مرحوم حجة الاسلام والمسلمین آشیخ احمد آفاقی دارابی امام جماعت معزّز مسجد پایین محله ی دارابکلا؛ پدربزرگ پدری شیخ حسن. خدا رحمتش کند که نامش همیشه جاویدانه

جناب حجة الاسلام شیخ حسن آفاقی دارابی. عکس را یکی از اعضای منزل ایشان به دامنه هدیه کردند. ان شاء الله تعالی روزی رسد که در همین اتاق منزل تان، لباس نوی روحانی بر تن کنید و جشن عمّامه گذاری بگیری و دامنه ازت عکسی به ماندگار  بیندازد. درود می فرستم به فامیل ارجمندم شیخ حسن آفاقی دارابی _که ان شاء الله به همراه و راهنمایی های عموی بزرگوارشان حجة الاسلام والمسلمین آشیخ جواد آفاقی دارابی_ راه پدربزرگ دانا و باتقوا مرحوم حجة الاسلام والمسلمین آشیخ احمد آفاقی دارابی_ را طی خواهند نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد