روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روایت مهندس محمد عبدی از شیخ رحیم

پست 2362 : به قلم مهندس محمد عبدی 25 : «سلام. پست معرفی  شیخ رحیم عزیز (واقع در پست 2359 اینجا) را با دقت و ولع تمام خواندم و از جمله روحانیون خوشنام داربکلاست که خیلی می شناسمش و خاطرات زیادی ازش دارم و لازم می دانم بخشی رو بازگو کنم تا نوشتار شما کامل شود:

ایشان مردی خندان، خوش اخلاق و خوش برخورد و سالها در نکاچوب بخش جنگل واحد بهره برداری چون کارگری ساده ، بسیار کوشا و وقت شناس و بی ریا کار و فعالیت کردند و اکنون بازنشسته تامین اجتماعی بوده و از حقوق مستمری آن بهرمندند. در کنار این کار در امر کشاورزی و باغداری هم فعال بوده و هستند در این باره با ما در ارتباط بوده و به نوعی ارتباط کاری داشته و داریم.
خاطره خوش اول: در اردیبهشت سال 1384 بود که ما توصیه ی سمّ کاپتان را برای باغ  هلویش که در تپه بالاتر از شرکت لاله باغ داشتند، کردیم. دست بر قضا سمّ، مورد دار از شرکت توزیع شده بود و ایشان در کنار چند صد باغدار دیگر با خراب شدن باغشان جزو شاکیان ما شدند و کارمان به دادگاه و پاسگاه کشید. ای خدا یادش بخیر. روزهای اول چه حال و روزی داشت و  با اینکه بسیار نیازمند بود و باغش خراب شده بود اما از ادب خارج نشده و تا آخر پای شکایتش بود و از شرکت سازنده خسارتش را گرفت.
خاطره خوش دوم: ایشان برای مراسم احیای شب های ماه رمضان و برخی مراسم روضه خوانی شهادت ائمه هدا علیهم السّلام از طرف برخی همکاران نکاچوبش به سورک می آمدند و چندین بار پای سخنرانی ایشان نشستم و یادم هست در مراسمی مجری بودم و ایشان را با عنوان «حضرت حجت الاسلام والمسلمین ...» خطاب کردم خیلی تحت تاثیر قرار گرفت و در بالای منبر به وضوح شرمندگی و خجالت رو در رُخسار و کلامش را میشد دید و حس کرد وقتی از بالای منبر پایین اومد رو به من گفت این کلمات و جملاتی بود به من نسبت دادی و وظیفه و مسئولیت منو سنگین کردی و در تمام منبر هی می خواستم بگم اما می ترسیدم برداشت بد بشه و شخصیتت آسیب ببینه برا همین فرمود "مره همون شخ رحیم "باهیری راحت ترمه یعنی منو شیخ رحیم بگی بهتر و راحت ترم  که اوج خلوص و شکسته نفسی ایشان را می رساند.

پاسخ دامنه : به نام خدا. جناب مهندس با همه ی وجودم می گویم: سلام بر تو و جناب  آشیخ رحیم، مرد خوب و دین ورز و کشاورز و مردم دار دارابکلا. از دو خاطره ات بسیار به قول عُلماء مُبتَهج شدم و به قول دارابکلایی ها: «کف هاکادمه». همین. اگر این روحانی سلیم النّفس و پرجاذبه و دارای روابط عمومی عالی را دیدید، سلام گرمم را حتما" آفتابی کن. و مواظب باش سمّ های مورددار به دارابکلایی ها داده نشه! که در استیفای حق و ایفای نقش بسی جدّی و بی تعارف اند! (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد