روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ علی رمضانی (حاج طاهر)

پست 2377 : به قلم دامنه : به نام خدا. امروز در سلسله بحث روحانیت دارابکلا به معرفی مختصر جناب حجة الاسلام شیخ علی رمضانی دارابی(طاهر) می پردازم.

اول ادب اقتضاء می کند به پدر مومن و باشرافت ایشان _حاج طاهر رمضانی_ که مردی بامرام و احترام در محل اند؛ سلامی و تشکری خاصّ داشته باشم زیرا با هدیه ی یک طلبه ی خوب، باانصاف و متین از خاندان باایمان و شریف خویش، به آقا امام زمان (عج) گامی اسلامی برداشتند و به احیاء کاری ارزشمند برخاستند.

شیخ علی را از نوجوانی می شناسم. همان ایامی که برق طلبگی در چشمانش جهش داشت و آن روحیه را در روح وی به عینه می دیدیم. زمان گذشت و او حالا در مشهد مقدس به یک روحانی خوب، باوقار و دارای روحیات معنوی و اخلاقی ترقّی یافته اند.

از مدرسۀ علمیۀ امام صادق _علیه السّلام_ با تلمّذ(= شاگردی) نزد مرحوم آیة الله آقا دارابکلایی برآمدند و به خود بارِ علمی مقدماتی دادند و به همین وضع و حال بسَنده نکردند و کوچ اقامت در گوشه ی منوّر قبر حضرت رضا _علیه السّلام_ را ترجیح دادند و در مدارس علمیه مشهد به طلبگی اش نظم و نسق بخشیدند و الحمدُلله به مراحل بالاتر و والاتر نائل شدند.

گرچه حوزه مشهد را به وُسع خویش به استدامت پی گرفته اند؛ اما چون از ذوق تبلیغ بالایی برخوردار بودند، به این راه اسلامی و اجتماعی کشانده شدند و مبلّغِ اسلام و راهنمای مردم گردیدند. منبر رفتتند و وعظ کردند و پند دادند.

از یکی از دوستان طلبه اش به گوشم شنیدم که وی را فردی یا احوالات نیکو دانست. و بخوبی از او تمجید کرد و حتی تعبیر «روحانی مظلوم» را بکار برد. که به عبارتی یعنی آرام و متین و درخود. من هم تا جایی که شناخت دارم و چند باری با ایشان هم سخن شدم، جز خصلت های عالی تواضع، محبّت و اخلاق خوش ندیدم.

جناب ایشان هم اکنون بی آن که به شغلی اشتغال کنند و یا یه آن اشتیاق نمایند، به همان دو وجه طلبگی و تبلیغ شان می پردازند و کمتر به محل آمد و شد دارند، و یا شاید من از دیدارش در محل محرومم. به هر حال برای این روحانی باتقوا، کوشنده، ماخوذ به حیاء و مستقل فکری و از خاندان قابل احترام و مومن دارابکلا، آرزوی سلامتی روزافزون دارم. به خانوادۀ نسَبی گرانقدرشان بر داشتن بک روحانی بزرگوار تبریک می گویم و به خانوادۀ سبَبی شان که از روستای زیت هستند، نیز سلام و درود می فرستم. ان شاء الله جناب آشیخ علی در مشهد مقدس به یادمان باشند و از ذکر دعای خیر در هنگامه ی زیارات حضرت امام رضا _علیه السّلام_ محروم مان ندارند. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

حجة الاسلام شیخ علی رمضانی دارابی

  

و

از راست: حُجَج اسلام: شیخ موسی چلوئی دارابی. شیخ علی رمضانی دارابی(طاهر). شیخ محمود رمضانی دارابی(مرحوم شیخ علی). نمی شناسم. شیخ  مرتضی چلوئی دارابی امام جماعت محترم و بزرگوار مسجدجامع دارابکلا. مرداد ماه 1394. لحظات به به انتظار نشستنِ رسیدن پیکر پاک شهدای غوّاص دفاع مقدس. عکس ارسالی جناب رنگین کمان به تلگرام دامنه. (ویرایش شدۀ دامنه)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد