روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ علی مؤمنی دارابی

پست 2473 : به قلم دامنه : به نام خدا. امروز 5 خرداد 1395 به روحانی بزرگوار جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی مؤمنی دارابی می پردازم.

ایشان. از نسل دهه ی بیستم دارابکلا و اوسا هستند. از خاندانی بحقّ، مؤمن و متدیّن. مردی شریف  و آرام و با نظم و دقت و احتیاط. که از همان اَوان به طلبگی میل یافتند و به قم مهاجرت کردند و در دروس شرکت جستند و به بالاترین درجاتی که میسور بود نائل آمدند و در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، برای خدمت به دین و دعوت مردم به آئین و احکام شریعت اسلامی به میان مردم در ساری بازگشتند و در مساجد و محافل محلاتی که ساکن بودند، به ابلاغ رسالات دینی اهتمام ورزیدند.

ایشان فامیل نزدیک مان هستند؛ داماد مرحوم حجة الاسلام حاج آقاعلی شفیعی دارابی و به عبارتی داماد مرحوم عمه ام حاجیه کل رضیّه طالبی دارابی اند که در میان مان به حاج آقا مؤمنی مشهورند. در ساری ساکن هستند و به صورت هفتگی به دارابکلا و اوسا رفت و آمد داشته و کماکان دارند.

همچنین ایشان از ابتدای تاسیس نهضت سوادآموزی، طی حکمی از سوی حجة الاسلام والمسلمین شیخ محسن قرائتی به عنوان رئیس نهضت سوادآموزی استان مازندران منصوب شدند و همچنان بر این سمت باقی بودند و نمی دانم آیا بازنشته شده اند یا بر آن مسؤولیت مانده اند.

به لحاظ شخصیتی فردی متخلّق به اخلاق اند. اهل ذکرند. متین و در کسوت روحانیت بسیار مقبد به آداب اند. مهربان، خوش برخورد، خوش سخن و بسیار کشش و جذبه دارند. انسانی باتقوا و حامی نظام و ولایت فقیه اند. به صله ی ارحام بسیار بها می دهند. مسلط به مسائل دینی اند. در میان مردم محبوبیت دارند.

سه تا از دامادهای ایشان روحانی اند و در قم ساکن و مشغول به تحصیل و تدریس و پژوهش های دینی اند. که هر سه، از بزرگواران و طلاب فاضل و انقلابی اند.

از قم برای این بزرگ و خیرخواه همگان آرزوی سلامتی می کنم و از محضرشان می طلبم اگر این پست شان را قرائت نمودند، بر دامنه و دامنه خوانان شریف دست دعا به آسمان برَند. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی مؤمنی دارابی. عکاس: سیدعلی اصغر

مسجد جامع دارابکلا. مراسم سوم مرحوم مادرم. 22 فروردین 1394. عکاس: دامنه

مسجد جامع دارابکلا. مراسم سوم مرحوم مادرم حاجیه زهرا آفاقی دارابی. 22 فروردین 1394. عکاس: سیدعلی اصغر. از چپ: دامنه در حال ارائه ی متنی با عنوان مجسمه ی مادر. حجج اسلام آقایان: آشیخ مرتضی دارابی .حاج آقاشیخ علی مؤمنی دارابی. رفیق مان شیخ قربانعلی برزگر و شیخ مهدی شیردل دارابی

این برادر ایشان حاج ولی الله مؤمنی دارابی ست. شورای روستای اوسا. 4 خرداد 1395 ارسالی جناب یک دوست به دامنه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد