روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

شجره نامه حجة الاسلام شیخ علی مؤمنی دارابی

پست 2481 : به قلم مهندس محمد عبدی 38 : «سلام و درود بر دامنه خوانان و شما کبلاقا ابراهیم طالبی دارابی عزیز و معزّز. انتخاب پست های معرفی بزرگواران شخصیت های دینی و مذهبی ،روحانیت معظم و معزّز ،روز به روز برایم جالبتر می شود و این بار هم با دیدن و مطالعه پست مطلب در مورد عموی بزرگوارمان حجت الاسلام حاج شیخ علی مومنی به وجد زایدالوصفی آمدم.
البته سالیان سال است از دو جهت ایشان را می شناسم یکی از جهت سبَبی که شما و دارابکلایی های عزیز کاملا می دانید و و دیگری قابل بیان که بسیاری از کاربران عزیز دامنه خوان شاید از آن بی خبر باشند فاملیت نسَبی و آباء و اجدادی ماست که من در شجره نویسی وب سایت سنه کوه در بخش اصفهانی تبارها در اینجا (http://sanekooh.ir/?p=1592) بدان اشاره و شجره اش را قرار داده ام.
چرا که ایشان مطابق شجره آقا شیخ علی بن اصغر بن حسین بن شابا بن مومن می باشند و بنده محمد بن شعبان بن فضل الله بن عبدالله بن (پدرعبدالله اسمش را تاکنون کسی بیاد ندارد) بن مومن  و ...
بله ازین نظر پدرمان بارها بارها سفارش ایشان و دیگر مومنی های بزرگوار اوسا را به ما کرده و می کنند و شناخت ما با دیدارهایم با عموی ایشان حاج بابا مومنی خدابیامرز کاملتر و مسجلتر شده بود . بگذریم و با پوزش ازین گونه معرفی و بیان ...
در هر حال در طی سالیان زیاد شناخت از حضرت حجت الاسلام حاج شیخ علی مومنی ایشان را شخصیتی باوقار ، متین و سخنرانی های ایشان را پربار و آرامش بخش و با نقل احادیثی معتبر و روان یافتم و هر بار در شنیدن پای منبر ایشان خوشه ها برچیدم و جرعه های معرفتی نوش نمودم . 
در محیط کار و آداب دانی و رعایت حقوق مراجعین در نهضت سوادآموزی استان مازندران و گیلان تا جایی که خبر دارم منشا اثر خیر بسیار زیادی بودند و خیرات رسیدگی به این امور در دفتر خاطرات بسیاری از افراد ثبت و قابل بیان است . 
موفقیت روز افزون ایشان و دیگر روحانیت معظم منطقه را از درگاه احدیت خواهان و خواستارم.»

پاسخ دامنه : به نام خدا. جناب مهندس، مرد کار و مطالعه و پژوهش ها و تلاش ها  سلام. از این که یک دامنه نویس متبحّر و خردمندی خیلی خوشحالم. و نیز شادمان ترم چون هر بار بابت برخی از پست ها، از جمله همین پست 2473 اینجا، در معرفی روحانی بزرگوار و باتقوا جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی مؤمنی دارابی، نکته هایی ویژه را به ورقه های دامنه می آوری که بر خود من هم تازگی و اعجاب دارد. واقعا" تحسین دارد این اندوخته ها و اسناد و پژوهش های دسته بندی شده ات. مثل آنچه در باره ی حاج کل سیدمحمد شفیعی دارابی آورده بودی. ممنونم رفیق. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

شجره نامه به خط و تنظیم مهندس محمد عبدی سنه کوهی

مسجدجامع دارابکلا. مراسم سوم مرحوم مادرم حاجیه زهرا آفاقی دارابی. 22 فروردین 1394. عکاس: آسید. از چپ: دامنه در حال ارائه ی متنی با عنوان مجسمه ی مادر. حجج اسلام آقایان: آشیخ مرتضی دارابی .حاج آقاشیخ علی مؤمنی دارابی. رفیق مان شیخ قربانعلی برزگر و شیخ مهدی شیردل دارابی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد