روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام سیدباقر سجّادی

به قلم    دامنه

به نام خدا. دو شب دیگر، لیالی قدر فرامی رسد و من به عشق زیارت وارث، در سلسله مباحث روحانیت دارابکلا اینک به مرحوم حجة الاسلام سیدباقر سجادی دارابی می پردازم که شب های ماه رمضان صوت و زمزمه ی دعای افتتاح و خصوصا خواندن خوش لحن و محزون زیارت وارث در پایان مراسم احیاء، یادآور نقش محوری آن مرحوم در مجالس مذهبی مؤمنان بوده است.

ایشان از خاندانی سادات و بانجابت پا به جهان گشودند. همدوره ی روحانیون قدیمی که در قم، تحصیل، زندگی کردند و سپس به محل و به میان مردم بازگشتند. هم به کشاورزی همت داشتند و هم به امور عمومی مردم. خانه ی وی همواره، محل جلسات و مهمان نوازی های عمومی بوده است. بذل و بخشش و انفاق می کردند. در صحنه ی انقلاب همیشه حاضر بودند.

در تمامی برگزاری انتخابات ایشان در پای صندوق ها ناظر رسمی بودند. در تظاهرات مهم شرکت مؤثر داشتند. عضو هیأت امنای مسجد. تکیه بودند. با تاسیس شرکت تعاونی، ارزاق کوپنی و سهمیه بندی های خانوارهای دارابکلا را تا آخرین زمان اجرای آن، تامین می نمودند.

به امور عمومی محل ورود می کردند. دو دوره با رای بالای مردم، عضو شورای اسلامی محل شدند. با روانشاد یوسف رزاقی در این شورا، همکاری خوبی می نمودند. از بهترین پذیرایی کنندگان شام نذری تکیه ی دارابکلا در دههٔ اول محرم بودند.


فرزندان نجیب، آرام، شایسته و پاکدامن به جامعه تحویل دادند. من با ایشان روابط صمیمی و راحتی داشتم. این فامیل نزدیک مرحوم پدرم، بسیار سخاوت داشتند. هر سال، چندباری به منزل شان می رفتیم و خاطرات زیادی از وی داریم. آخرین دیدار با ایشان زمانی بود که در بستر بیماری بودند و عیادت شان رفتم که خدا روحش را شاد و با اهلبیت (ع) محشور گرداند.

برای آن روحانی خدوم که در اواخر در شورای حل اختلاف دارابکلا، نقش زیادی ایفاء نمودند، و روحانی مردمی، زحمتکش، کاری، پرتلاش و حامی انقلاب و ولایت بودند، صلوات و فاتحة نثار می کنیم تا شب های قدر پیش رو، یاد پرخاطره آور وی را پاس بداریم.

دارابکلا همیشه به وجود علمای محلی شان افتخارآمیز می ماند و دینداری و ایمان و حجاب و عفاف مؤمنانه ی مردم دارابکلا از یادگارهای وجود همین روحانیون بوده است که محیط روستای تاریخی و بزرگ مان را از گزند بی عقیدگی ها و انحرافات تهی شدگی اخلاقی و مذهبی و آفات عدیده ی من درآوردی و تقلیدی غرب و شرق و منحرفین وابسته، محافظت نمودند و می کنند. (دامنه دارابکلا)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد