روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام سیدحسین شفیعی از نظر مهندس عبدی

به قلم مهندس    محمد عبدی 52

پست 2966 : «با سلام بر شما کبلاقا ابراهیم عزیز و دامنه خوانان معظم و مکرم و همراه همیشگی با پیگیری پستهای این روزهای دامنه نکات ارزنده بسیاری یافتم و مثل همیشه بر خود فرض می دانم که خسته نباشید و تشکر مضاعف از زحمات حضرتعالی به سبب انتخاب و ارسال پستها و مطالب آموزنده این وبلاگ وزین و معلومات عالی تقدیم بدارم و دست مریزاد و خدا قوت نثار کنم .

در ثانی در مورد پست مطلب در مورد معرفی روحانیون معظم و معزز داربکلا و منطقه معرفی جناب حجت الاسلام دکتر آقا سید حسین شفیعی دارابی (در پست 2964 اینجا) هم جای تشکر و سپاس مضاعف دارد و با بسیاری از نظرات و مطالب حضرتعالی در مورد ایشان همراه و موافق هستم و گویی خودم دارم به کسی بیان می دارم و منطبق با آرا و نظر خود یافتم و اضافه نمایم که:

ایشان نیز از سلسله جلیله حقیقتیه سادات معظم و صاحب کرامت خارق العاده و مورد نذر و قسم و مورد وثوق خاصه مردمان هزارجریب باستانی سادات سیکا هستند که
  اجداد طاهرینش به دلایلی به داربکلا مهاجرت نموده و در این خطه عالم پرور عاشق و دوستدار خاندان اهل بیت و سادات صحیح موسوی اقامت گزیدند و میدانیم که سادات معظم سیکا از صحیح ترین و درست ترین و اصیل ترین سادات نسل علوی متصل به خاندان نبوت و عصمت و طهارت علیهم السلام هستند و همیشه ایام بخصوص در دوران قدیم مورد اکرام و تکریم مردمان مناطق بوده اند و معلوم است از چنین نسب درستی پرورش و بروز عالمان دینی همچون استاد شفیعی دارابی مورد انتظار بوده و هست .

از طرف دیگر همانگونه که بیان داشتید داشتن آرای سیاسی متفاوت و دیدگاه بینشی متفاوت حوزوی جناب ایشان با خود را هرگز به معانی دیگر به حساب نیاورده و ذره ای از حس دوستی و موددت و تکریم ما خارج نبوده و نخواهد بود هر چند در بحثهای مختلف آرا و نظرات هر کدام ما در این چند سال ابرام و استحکام داشته و برداشت و نظر خود را صحیح تشخیص و ادامه دادیم و هرگز ظاهر سازی و ظاهر فریبی پیشه ننمودیم و خدای را شاهد و ناظر بر اعمال و کردار خویش دانسته و جز حب و دوستی در ذات خویش چیز دیگری در نظر و رفتار نداشته و نخواهیم داشت .

Image result for ‫دامنه دارابکلا عکس سیدحسین شفیعی‬‎

البته در این بیست و اندی سالی که شخصا ایشان را شناخته و سخنرانیهای ایشان را بارها گوش کرده بودم و در بیشتر مواقع اصلا" همراه فکری ایشان نبوده و نیستم و اکنون نیز نقد و نظر خود را داشته و دارم ولی اندکی از احترام و تکریم به مقام شامخ حضرت ایشان را بر خود فرض دانسته که کوتاهی روا ندارم و واجب التکریم می دانم .

در هر حال ایشان نیز مشابه بسیاری از علمای بلاد ما موجب فخر و مباهات ما در سراسر کشور هستند و توفیق روز افزون ایشان را از درگاه احدیت مسئلت دارم .من الله التوفیق»

پاسخ دامنه : به نام خدا. سلام من هم به تو مهندس که هم دستی در کار داری و هم پنجه ای در قلم و هم رنجه ای در مطالعات و گنجه ای در میان مردم. ممنونم از لطف تو بر دامنه و افزوده ات بر این پست. چون با تبلت دارم پست می ذارم پاسخ و تابپ کردنم شاق است و پس پوزش. (دامنه دارابکلا)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد