روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام حاج شیخ احمد آفاقی

به قلم دامنه. به نام خدا. در سلسله پست های معرفی روحانیت دارابکلا، امروز به یکی از سرشناس ترین روحانیون دارابکلا می پردازم، مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد آفاقی دارابی.


ایشان _پسر عموی مرحوم مادرم مُلّا زهرا آفاقی دارابی_ مؤسّس و امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) پایین محله ی دارابکلا بودند. بزرگ زاده اند، فرزند مرحوم شیخ اسماعیل. که چندی پیش شجره ی کامل این خاندان و مادرم را در پست 2805 اینجا و در پست 5 زندگینامۀ دامنه اینجا، آورده ام. بگذرم.



مرحوم حاج شیخ احمد آفاقی


اتاق وزیری انتهایی بیت مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد آفاقی دارابی، سال های سال محل جلسات انقلابیون دارابکلا بودند. خود ایشان در سال های اولیه انقلاب تا مدت ها ریاست شورای دارابکلا را بر عهده داشتند. آن اتاق، محل دیدارهای ایشان با مردم و محل مطالعه ی وی بوده است.


شاید هیچ خانه ای در دارابکلا نباشد که آن مرحوم در آن یک منبری برای نذری و یا ختم اموات و یا مناسبت های مذهبی، نرفته باشند. یک روحانی خدوم، مردمی و بافضل و دانش و دارای فضیلت های اخلاقی بودند.


از سنگفرش های خیابان های دارابکلا گرفته تا رفع مشکلات روزمرّه ی مردم را بدقّت نظارت می کردند و خود، پیشگام کارها می شدند. هم کار می کردند و هم تهذیب داشتند و هم عالمی باسواد، باورع و توانا در خطابه و روضه خوانی و خاکی و متواضع و تاثیرگذار اجتماعی و دینی بودند.


ما به همراه پدر و خانواده و مادرمان بارها و بارها به دیدارش رفته ایم و ایشان نیز طبق سفارش اکید مرحوم پدرشان، همیشه به مادرم احترام بسیار ویژه ای می نمودند و به منزل مان صله ی ارحام می نمودند. هر گاه به منزل ایشان می رفتیم سرشار از خاطرات و نکته ها و حکمت های مهم می شدیم و برای مان نقل ها و سخن های صمیمانه می نمودند و حتی فکاهی های باحکمت و پرنشاط می گفتند.


آرام، باوقار، بامحبت، دقیق، و بسیار به امور شرعی حساس بودند. فرزندانی پرشمار و شایسته تقدیم جامعه کردند که همگی برای ما بسیار دوست داشتنی و نجیب اند. یکی از آنان را طلبه ی علوم دینی نمودند یعنی جناب حجة الاسلام والمسلمین شیخ جواد آفاقی دارابی ار زوحانیون فاضل و متقی دارابکلا. که من در پست 2774 اینجا در 1 تیر 13955 ایشان را معرفی  کردم.


این روحانی بزرگ و خدوم دارابکلا آنچنان برای دارابکلایی ها و حتی منطقه، سرشناس مشهور بودند که من احساس بی نیازی می کنم بیشتر از این در بارۀ ایشان بنویسم. بر روح وی درودی بیکران می فرستم و بر همسر مکرّمه ایشان سلام دایمی دارم و بر وجود فرزندان و نوادگان و اقوام شان افتخار می کنم. (دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد