روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام مهدی رمضانی، زکریا اکبر

پست 3151 : به قلم دامنه. به نام خدا. جناب حجة الاسلام شیخ مهدی رمضانی دارابی فرزند مرحوم زکریا اکبر محلّۀ ببخیل دارابکلاست، که چندین سال است در ساری ساکن شدند. ایشان طلبگی را از مدرسۀ امام صادق (ع) دارابکلا و در نزد مرحوم آیة الله آقا دارابکلایی آغاز کردند. بعد به دروس حوزوی استمرار بخشیدند و من به دلیل عدم دسترسی به ایشان از جزئیات آن مطلع نیستم.

شیخ مهدی، در خاندانی مذهبی و با سخاوت و مؤمن و در دامان مادری بسیار مهربان بزرگ شده اند. مادری نجیب که من بارها به منزل شان رفتم و سخاوت و مهرش را دیده و لمس نمودم؛ به علت این که در آن زمان دور، مرحوم پدرم با مرحوم پدر ایشان، رفاقت نزدیک و رفت و آمدهای مکرّر داشتند. و در کار کشاورزی، خصوصا" توتون کاری شریک و اَنباز هم بودند.


همین وضع موجب شد که من در نوجوانی با شیخ مهدی رمضانی، رفاقت و آشنایی نزذیک داشته باشم. و علاوه بر آن، از این که برادرشان محمدحسین _که در ساری منطقۀ ملا مجدالدین قصابی دارد_ داماد مرحوم ذکریا رمضان و مرحومه حاجیه جملیه دخترعموی مرحوم مادرم، شده بود، با مادرمان، فامیل گردیده بودند و همین روابط مان را میسّرتر کرده بود. نیز شیخ مهدی با اخوی ام آق شیخ حیدر در مدرسه علمیه ی دارابکلا و سعاتیه ی ساری همدوره و رفیق و هم بحث بودند، بنابراین شناخت مان به لحاظ خانوادگی عمیق بود.


جناب شیخ مهدی رمضانی دارابی، داماد حاج سید مصطفی دارابی ان و همین وصلت موجب شده بود با عموهای روحانی همسرشان مرحوم آیة الله سیدرضی شفیعی دارابی و مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج سیدمهدی دارابی انتساب بیابند.


برای این روحانی دارابکلایی مقیم ساری، آرزوی توفیقات الهی دارم. ان شاء الله دیدار مجددمان روزی صورت پذیرید و من این معرفی را در این سلسله پست ها، کامل تر بکنم.


متاسفانه در آلبوم شخصی من فقط همین یک عکس در قطع کوچک موجود بود و از روی آن عکس انداختم.




از چپ: حُجج اسلام: مهدی رمضانی دارابی (زکریا اکبر). شهید علی اکبر گرجی نژاد. عکس: از آلبوم شخصی دامنه


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد