روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام سید مهدی شفیعی

به قلم دامنهبه نام خدا. مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج سید مهدی شفیعی دارابی از خاندان سادات دارابکلا و فرزند مرحوم حاج سید رضا و برادر جناب حاج سید تقی _ذاکر اهلبیت (ع)_ مقیم ساری بودند و مسجدی را در محلّه ای از محلات ساری اداره می کردند.



ایشان از نزدیکان و خویشاوندان مرحوم آیة الله حاج سید رضی شفیعی دارابی و نیز دوستان مرحوم پدرم بودند. گهگاهی در معیت مرحوم آقا سید رضی و سایر علمای ساری به منزل مان در دارابکلا می آمدند.


آن مرحوم دو فرزند روحانی نیز پرورش داده بودند که یکی از آنان با کمال تاسف زودتر از ایشان در سال های پیشین به رحمت خدا پیوستند؛ یعنی روحانی جوان طلبۀ مشهد مرحوم حجة الاسلام سید رسول شفیعی دارابی. و فرزند روحانی دیگرش حجة الاسلام سید حسین شفیعی دارابی داماد جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ اسماعیل دارابکلایی ست که پیشتر در همین سلسله بحث معرفی روحانیت دارابکلا، معرفی شان کرده ام.


نیز یکی از دامادهای آن مرحوم روحانی اند؛ یعنی جناب حجة الاسلام والمسلمین شیخ باقر رمضانی دارابی _فرزند مرحوم شیخ علی بالامحله_ به عبارتی اخوی جناب حجة الاسلام والمسلمین شیخ محمود رمضانی دارابی (که پیشتر در دامنه معرفی شان کردم).


مرحوم حاج سید مهدی شفیعی دارابی، کمتر در محل بودند، اما در برخی از مناسبت ها و ایام عزاداری ها در مسجد و تکیه ی دارابکلا حضور می یافتند. من به دلیل عدم دسترسی به ایشان، شناختم از آن مرحوم اندک است. امیدوارم اگر کسی مطلبی برای افزودن دارد، به دامنه ارسال نماید.


یرای روح ایشان و پدر بزرگوارشان و همه ی درگذشتگان این خاندان مذهبی، متدین شادی و آمرزش می طلبم و به خدمات و زحمات ایام محرم و خاصّه روز عاشورای این خانواده ی محترم درود وافر می فرستم. با احترام به همه ی بازماندگان آن مرحوم.



مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج سید مهدی شفیعی دارابی


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد