روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام محمد بابویه دارابی


به قلم دامنه. به نام خدا.


ایشان جناب حجة الاسلام شیخ محمد بابویه دارابی اند که امروز سی ام ذی القعده، روز شهادت امام جواد، فرزند عزیز و گرامی امام رضا _علیهما السّلام_ در سلسله مباحث روحانیت دارابکلا به معرفی شان می پردازم.


شیخ محمد بابویه _که از اوائل دهۀ شصت تا کنون از دوستان بسیار خوب و بامحبت من است_ فرزند شایستۀ مرحوم حاج شیخ قربان بابویه دارابی اند که از ذاکرین پیشکوت دارابکلا بودند که من بزودی در پستی ویژه و در آستانۀ فرارسیدن ایام حُزن و عزای محرم در سلسله مباحث ذاکرین اهلبیت (ع) دارابکلا اینجا، به معرفی و تجلیلش خواهم پرداخت.


شیخ محمد بابویه که از طلبه های موفق، بااخلاق، مهربان، وفادار و متدیّن دارابکلا هستند، طلبگی را از سال 1363 به بعد، با هجرت موفقیت آمیزشان به شهر قم آغاز کردند و الحمدُلله تا پایان سطح حوزه را بدرستی و توفیقات گذراندند و پای دروس خارج فقه اساتید مبرّز قم زانوی تلمّذ و آموختن زدند.



ایشان ضمن توجّه و اهتمام به دروس طلبگی، در ادارۀ مرکز خدمات حوزه های علیمۀ قم مشغول به کار هستند و به شکرانۀ خدای متعال و شایستگی ها و تجربیات اندوختۀ خویش،رئیس ادارۀ رفاه و بیمه و تربیت بدنی این مرکز هستند.

شیخ محمد به عبارتی دیگر برادرهمسرِ جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی چلویی دارابی _امام جماعت مسجد جامع دارابکلا_ هستند.


وی در کارهای خود بسیار جدی اند و با حوصله و دقت به آن می پردازند. در محل ادارۀ خود، در مرکز خدمات حوزه، برای امور متعدد طلبه ها و روحانیون گام های فراوانی گرفته و می گیرند و دلسوز به امور معیشتی و رفاه حال آنان اند و فردی اساسا" خستگی ناپذیرند. از این رو، این مسؤولیت ایشان در قم، موجب افتخار برای روستای دارابکلاست که باید قدردانِ این طلبۀ گرانقدر و بااخلاق و تلاشگر باشیم.

روابط میان من و ایشان بسیار صمیمانه و دائمی و توام با ارادت و علاقۀ متقابل است. و معمولا" در مجالس و محافل همدیگر را همیشه دیدار می کنیم.

جالب آن که فرزندش آقا یونس بابویه دارابی در ورزش رزمی_دفاعی ووشو، از برترین های استانی و کشوری اند و بالاترین مراحل این ورزش دفاعی را طی کردند و دارای مقام های استانی و کشوری ست و این موجب افتخار برای دارابکلاست.

شیخ محمد، داماد جناب حاج مصطفی اکبر بابویه دارابی اند و از این رو باجناق رفیق شفیق و قدیمی و بسیار دوست داشتنی ام جناب حاج علی ملایی دارابی _مرحوم حاج ابراهیم_ اند. همچنین شیخ محمد پسر عموی رقیق گرانقدر و بسیار نجبیب من، احمدآقای بابویه اند.

برای شیخ محمد و همسر گرامی و مهربان و دو فرزند دختر و پسرشان آرزوی سلامتی دارم و به روح پاک پدر گرامی شان درودی دائمی می فرستم. با ارادت: دامنه

حجة الاسلام محمد بابویه دارابی. قم 11 شهریور 1395

حجة الاسلام محمد بابویه دارابی با عادل فردوسی پور


حجة الاسلام محمد بابویه دارابی با وحید شمسایی بقیۀ عکس ها اینجا


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد