روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ محمد جوادی نسب

به قلم دامنه

به نام خدا. در سلسله بحث دارابکلا و روحانیت، به معرفی مختصر جناب حجة الاسلام والمسلمین شیخ محمد جوادی نسب می پردازم.ایشان فرزند شایسته ی مردی مؤمن و متقی و مربّی قرآن یعنی مرحوم کبل احمد چلوئی دارابی اند که بعدها فامیلی شان به جوادی نسَب تغییر نمود. به عبارتی خواهرزادۀ جناب حاج علی کارگر و نیز برادر جناب حسین جوادی نسب _جانباز گرانقدر دارابکلا_ هستند.

قرآن را پیش مرحوم پدرش خواندند و طلبگی را نزد مرحوم آقا دارابکلایی شروع کردند و بعد به حوزۀ ساری و مشهد رفتند و هم اینک در ساری و در یکی از نهادهای انقلابی مشغول امور دینی و شرعی اند.


مسجد جامع دارابکلا. حُجج اسلام: شیخ مرتضی. شیخ صادق الوعد، سیدعلی صباغ. شیخ محمود رمضانی. سخنران حجة الاسلام شیخ محمد جوادی نسب (مرحوم کبل احمد). ماه رمضان (26 خرداد 1396). عکاس: رنگین کمان

مسجد جامع دارابکلا. حُجج اسللم: شیخ مرتضی. شیخ صادق الوعد، سیدعلی صباغ. شیخ محمود رمضانی. سخنران حجة الاسلام شیخ محمد جوادی نسب (مرحوم کبل احمد). ماه رمضان (26 خرداد 1396). عکاس: رنگین کمان


ایشان فردی آرام و باخلاق و متین هستند و به آداب معاشرت و ابراز محبت بسیار جدّی اند. در خاندان پدری  وی روحانی و طلبگی مرسوم بوده و برخی از اقوام ایشان روحانی اند از جمله عموی وی مرحوم حاج شیخ تقی و عموزاده اش شیخ محمد.


حجة الاسلام محمد جوادی نسب. 21مهر1395. عاشورا. دارابکلا. عکاس: جناب یک دوست


من از دورۀ جوانی با ایشان نزدیک بودم و هنوز نیز در دیدارهایی که دست می دهد محبت مان برقرار است و ارادتم به ایشان باقی ست. برای این روحانی گرامی آرزوی سلامتی و توفیق در نشر معارف دینی می کنم. (دامنه دارابکلا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد