روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام سید رسول شفیعی دارابی


به قلم دامنه



به نام خدا. در سلسله مباحث روحانیت دارابکلا، به معرفی مرحوم حجة الاسلام سید رسول شفیعی دارابی _روحانی جوانی که چند سال پیش به علت بیماری در گذشت_ می پردازم:


سیدرسول، فرزند مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج سیدمهدی شفیعی دارابی ست که در 29 مرداد 1395 در پست 3256 اینجا به معرفی ایشان پرداختم.


او برادرزادۀ جناب حاج سیدتقی شفیعی _ذاکر اهل بیت (ع)_ و نیز برادر جناب حجة الاسلام سیدحسین شفیعی دارابی ست که در 13 خرداد 1395 در پست 2552 اینجا معرفی اش کردم.


طلبۀ ساری و سپس مشهد مقدس بود. منتسب به خاندان سادات و از اقوام مرحوم آیة الله سیدرضی شفیعی دارابی ست. تا جایی که حافظه ی من نشان می دهد ایشان بسیار خوش آخلاق، باوقار، و خوش سیما بودند و به گمانم در ورزش فوتبال هم گویی تبحّر و توجه داشتند. تشییع وی بسیار محزون و باشکوه برگزار شده بود و مردم با خاندان خوب این نسل همدردی خوبی کرده بودند.


قبرش در مزار دارابکلا در بخش یادمان شهداء در نزدیکی قبر شهید حجة الاسلام سید جواد شفیعی دارابی ست. روح شان شاد و غریق رحمت باد.


من چون اطلاعات چندانی از آن مرحوم ندارم، سخنم را به همین مقدار پایان می بخشم. و اگر چنانچه متنی از سوی دامنه خوانی در بارۀ آن مرحوم به دامنه برسد در تکمیل این پست اقدام می کنم.



مرحوم حجة الاسلام سید رسول شفیعی دارابی فرزند مرحوم حجة الاسلام حاج سید مهدی


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد