روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ موسی بابویه دارابی2


به قلم دامنه



به نام خدا. در پست 3828 اینجا جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ موسی بابویه دارابی را به اختصار معرفی کرده ام. جناب حاج آقا بابویه پس از دیدن متن دامنه طی تماس تلفنی که با دامنه برقرار کردند ضمن تشکر و دعا برای دامنه، جزئیاتی از زندگی علمی و سیاسی خود را در اختیارم قرار داده اند که در این پست ارائه می کنم:


ایشان سال 1340 شمسی در دارابکلا متولد شدند. همانطوری که در پست قبل نوشتم ابتداء دورۀ تحصیلی حوزۀ علمیه را در زادگاه خود _روستای دارابکلا_ نزد مرحوم آیة الله شیخ محمد باقر دارابکلایی در مدرسۀ علمیۀ امام صادق (ع) طی کردند.

سپس در سال 1354 به مشهد مقدس عزیمت نمودند و در حوزه علمیه این شهر، در مدرسه ی بالاسر حضرت امام رضا (ع) به ادامۀ تحصیل پرداختند.


در سال 1360 و 1361 در چند مرحله به جبهه های دفاع مقدس اعزام شدند و مدت 24 ماه در جبهه های جنوب کشور، خلیج فارس، آبادان، خرمشهر حضور داشتند.


ایشان در سال 1365 به سازمان عقیدتی سیاسی ناجا رفتند و به مدت 7 سال در سیستان و  بلوچستان با سمت رئیس عقیدتی سیاسی در مناطق متعدد مرزی مشغول خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم منطقه شدند.


آنگاه در سال 1375 با اتمام مأموریت خدمت در منطقه عملیاتی مجدداً به مشهد مقدس عزیمت نمودند و در سال 1391 به افتخار بازنشستگی از سازمان عقیدتی سیاسی ناجا نائل گردیدند.


جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ موسی بابویه دارابی هم اکنون در مشهد مقدس به  کار فرهنگی و نماز جماعت در یکی از مساجد منطقه ییلاقی اطراف مشهد مشغول می باشند.


من ضمن سپاس فراوران از ایشان بابت محبت شان و نیز تشکر از این که فرمودند وبلاگ دامنه را همیشه می بینند، برای این روحانی گرانقدر و ارزشمند و با سابقۀ علمی و سیاسی افتخارآمیز و از سرمایه های مذهبی و دینی دارابکلا، آرزوی سلامتی و توفیقات الهی می کنم. خدا نگه دار.

(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد