روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

طلبۀ شهید حجة الاسلام حسن آهنگر دارابی (طالب)


به قلم دامنه



به نام خدا. در سلسله مباحث روحانیت دارابکلا، اینک به معرفی مختصر طلبۀ شهید حجة الاسلام حسن آهنگر دارابی (مرحوم طالب) اقدام می کنم:


این شهید گرامی، فرزند مرحوم محمدزکریا طالب و از طلبه های روستای دارابکلا از جوانان  باایمان و آرام و مذهبی محل بودند. پدرش مردی مؤمن، متّقی و از ذاکرین پیشکسوت اهل بیت (ع) و از جوشی گیران غیور عزای حسینی (ع) در تکیۀ دارابکلا بودند که در حدّ شیخ بودند و نوحه خوان و قرآن خوان و نیز خادم الحسین (ع) در ایام محرّم و ماه رمضان.


آن مرحوم به اشتیاق فراوان یکی از پسرانش _حسن_ را به نظام روحانیت تقدیم نمودند تا برای دین و آئین خدمتی را کرده باشند. اما بحرانی که دشمنان ایران و اسلام طی 8 سال جنگ تحمیلی بر مردم و کشور ایران آورده بودند، جوانانی غیرتمند و متدیّنی مانند طلبۀ گرانقدر حسن آهنگر را به شوق جهاد و شهادت و ایثار و اَدای دَین به دین و ناموس و تمامیت ارضی، به جبهه ها گسیل داشت.


من این شهید را همیشه آرام، بامرام، اخلاق گرا، و خیلی مهربان و با چهره ایی مظلوم و متبسّم می دیدم. فردی از تبار خاندانی زجرکشیده و طعم تلخ نداشتی ها را چشیده، بودند. که من در 5 آذر 1392 در پست 21 اینجا در بحث چند قسمتی «کوچه های دارابکلا پر از شهیده» به  این شهید گرامی و پدر گرانقدرشان در دامنه پرداخته بودم.


این طلبۀ شهید از مشتاقان پاک نهادی بود که به فرمان امام خمینی _رهبر کبیر انقلاب اسلامی_ به عنوان طلبۀ رزمنده چند بار به جیهه ها اعزام شد و برای اسلام و ایران و نظام جمهوری اسلامی فداکار و در نهایت شهید شد و ستاره ای از ستارگان درخشندۀ دارابکلا  گردیدند.


شهادت این گونه انسان ها و جوان ها از خاندان مذهبی و حامی انقلاب، به همگان این پیام رسا را می رساند که خون، هدیۀ خداست و باید هم در زمان جهاد مقدّس برای خدا هدیه گردد. روح این شهید و پدر باارزشش شاد و جاوید و درود بر بازماندگانش.



19 شهید روستای دارابکلا. نفر چهارم از راست طلبۀ شهید حسن آهنگر. عکاس: جناب یک دوست. تابستان 1395


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد