روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام سید روح الله شفیعی دارابی


به قلم دامنه



به نام خدا. در سلسله مباحث روحانیت دارابکلا، امروز به معرفی مختصر جناب حجة الاسلام سید روح الله شفیعی دارابی می پردازم.


سید روح الله که مسمّی به اسم امام روح الله _رهبر کبیر انقلاب اسلامی_ ست زادۀ قم اند. فرزند جناب حجة الاسلام والمسلمین سیدحسین شفیعی دارابی. به عبارتی نوۀ دختری مرحوم آیة الله آقا دارابکلایی.


ایشان از برادرش جناب حجة الاسلام سید مجتبی شفیعی دارابی کوچکترند. هر دو برادر که از نسل سادات و منتسب به خاندان اهل بیت (ع) اند از تربیت شدگان حوزۀ علمیۀ قم اند.


سید روح الله مانند سید مجتبی طلبه ای درسخوان، کوشنده، پر جنب و جوش و فعال در حوزۀ علمیه ی قم اند. از مقدمات تا درس خارج فقه و اصول را بخوبی طی کرده اند. همسر مکرّمه ی سید روح الله نیز از نخبگان و فرهیختگان و دکتر هستند. برای این دو بزرگوار آرزوی توفیقات بیشتر و سلامتی روزافزون دارم.


من با جناب سید روح الله بارها از نزدیک گپ و گفت مختصر کرده ام. فردی زیرک، خندان، بااخلاق، متواضع و بسیار خوش برخورد هستند و انصافاً هر دو برادر نمونه اند در اخلاق اجتماعی و حضور متین در محافل عمومی و در خط انقلاب و ولایت و رهبری بسیار پرشور و حال اند.


من در دامنه طی دو پست منفکّ، یکی در 18 خرداد 1392 در پست 205 اینجا و دیگری در 21 تیر 1395 در پست 2964 اینجا، به زندگانی پدر گرامی شان جناب حجة الاسلام والمسلمین سیدحسین شفیعی دارابی پرداخته بودم.


نیز در پستی جداگانه در معرفی مختصر جناب حجة الاسلام آقا سید مجتبی شفیعی دارابی در 22 خرداد 1395 در پست 2666 اینجا، اقدام نموده بودم.


در پایان به بیت شریف این خاندان گرامی و سادات و روحانی سلام و درود می فرستم. ان شاء الله تعالی ما را مشمول دعاهای شان بفرمایند. هنوز به عکس جناب سیدروح الله شفیعی دارابی دسترسی نیافتم تا منعکس کنم.


خوشبختانه در تاریخ 3 خرداد 1396 عکس هایی واصل شد و در پست 5241 اینحا، منعکس شد که همان تصاویر در این پست الحاق می شود:


حجة الاسلام سید روح الله شفیعی دارابی.  مسجدجامع دارابکلا. اردیبهشت 1396. ارسالی رنگین کمان به تلگرام دامنه


حجة الاسلام سید روح الله شفیعی دارابی. مسجدجامع دارابکلا. اردیبهشت 1396. ارسالی رنگین کمان.


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد