روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ حمید مهاجر دارابی


به قلم دامنه



دامنه. تاسوعا. اوسا. آبان 1394. منزل پدر شیخ حمید


به نام خدا. در سلسله مباحث روحانیت دارابکلا، امروز به معرفی مختصر جناب حجة الاسلام شیخ حمید مهاجر دارابی می پردازم.


شیخ حمید فرزند جناب اصغر مهاجرند؛ (از دوستان همیشگی دامنه). ایشان نوۀ دختری مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج آق علی شفیعی دارابی اند که در پست 2614 اینجا معرفی شان  کرده بودم. نیز نوۀ پسری مرحوم حاج مهدی مهاجرند ساکن مُرسم. (یعنی برادر مرحومان حاج شیخ حسن مهاجر و حاج آقا شیخ هادی مهاجری).


شیخ حمید طلبگی را به دلیل انتساب شان به آن مرحوم برگزیدند خصوصاً آن که مادر گرامی شان حاجیه سیده ربابه شفیعی (=دخترعمه ی دامنه) بسیار در این راه نقش هدایتگرانه داشته اند. اساساً در خاندان پدری و مادری ایشان کسوت روحانیت سابقه دارد. مانند:


1- دائی ایشان روحانی متّقی و وارسته جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج سیدجواد شفیعی دارابی که در پست 2483 اینجا معرفی شان کرده بودم.


2- عموی پدرشان مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ هادی مهاجری دارابی که درپست 2678 اینجا معرفی شان کرده بودم.


3- و عموزاده ی شان حجة الاسلام والمسلمین محمدجواد مهاجری دارابی (فرزند مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ هادی مهاجری دارابی) که در پست 2218 اینجا معرفی شان کرده بودم.


ایشان طلبگی را در حوزۀ علمیه ی شهر ری تهران آغاز کزدند و سپس در حوزۀ علمیه ی چیذر در منطقۀ قیطریه ی تهران که زیر نظر حجة الاسلام والمسلمین صدیقی (خطیب نمازجمعه تهران) اداره می شود_ ادامه دادند. و هم اینک نیز در تهران مشغول اند.


شیخ حمید به همراه دو برادر و یک خواهرشان از بااستعدادهای دارابکلا و اوسا و مرسم اند. آقا وحید و آقا مهدی هر دو مانند شیخ حمید بشدّت مذهبی و تربیت شده ی خاندان مذهبی اند.


شیخ حمید از روحانی باسواد، مطّلع، متواضع، مؤمن و بسیار مقیّد به زیّ طلبگی اند. ما معمولاً روز و گاهی هم شب تاسوعا که در اوسا منزل والدین گرانقدرشان تجمع می کنیم ایشان را از نزدیک می بینیم و گپ و گفت هم داریم.


برای این فامیل ارجمندم آرزوی سلامتی و توفیقات الهی دارم. بزودی به محض وصول عکس شان به دامنه، منعکس خواهم نمود.


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد