روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ علی رمضانی دارابی

پست 2290 : به قلم دامنه : به نام خدا. امروز که خُجسته زادروز حضرت ابوالفضل العبّاس (س) است و برکات آن بر جان همه دامنه خوانان شریف ساری و جاری باد، در سلسله بحث روحانیت دارابکلا، جناب حجة الاسلام آقای شیخ علی رمضانی دارابی فرزند حاج رضاعلی را معرفی می کنم. به عبارتی نوۀ مرحوم حاج اکبر رمضانی بالامحله ی دارابکلا.

ایشان نیز از بالامحله ی دارابکلا به سمت طلبگی هدایت شدند. ابتدا دیپلم گرفتند و سپس طلبه ی مدرسۀ مصطفی خان ساری شدند؛ مدرسه ای تاریخی به ریاست و اشراف مرحوم آیۀ الله سیدرضی شفیعی دارابی. پس از طی مقدمات و ماندن در حجرات این مدرسه علمیه، رهسپار مشهد مقدس، در ظل انوار آقا علی بن موسی الرّضا _علیهما السّلام_ شدند.

آشیخ علی رمضانی از آنجا که از بزرگ خاندان مرحوم حاج اکبر رمضانی اند، فردی خوش ذوق و بااستعداد و در ردیف انسان های باشرافت اند و همین موجب شد ذهنی پرسشگر بیابند و فردی جستجوگر شوند. و تا جایی که بر شناختم نسبت به وی افزوده شد همیشه دوست دارند نکات مُبهم روشن شود و خود هم روشنگر مُبهمات اند.

ایشان به درس و بحث حوزه، فوق العاده اهمیت می دهند. منظم به دروس خارج فقه و اصول پایبند و حاضرند. به تبلغیات دینی هم می روند. در سیستان و بلوچستان آمد و شد تبلیغی دارند. با سپاه پاسداران همکاری دارند. در عقیدتی سیاسی اش، که امروزه به حوزه ی نمایندگی ولی فقیه تغییر نام گرفته است.

شخصی آرام، لبخند به لب، خوش قریحه، اهل مطالعه، بسیار متین و باسوادند. کمتر به محل می آیند و یا ما کمتر وی را زیارت می کنیم. هم اکنون در مشهد زندگی می کنند و موجب افتخار برای خاندان خویش و باعث سربلندی محل مان هستند.

بر وی درودی صمیمی می فرستم و آرزو می کنم همواره در راه اسلام و مردم ایران زمین، ذهنی فعال، دستی سرافراز و پایی در هجرت برای ابلاغ رسالات داشته باشند و بر جدّ ایشان مرحوم حاج اکبر رمضانی دارابی خدارحمت باد نثار می کنم که دوستدار  بزرگ اهل بیت (ع) بودند و خانه ی بزرگ و پرخوان و نعمتش، محلی برای روضه خواندن مصائب امام حسین (ع).

از جناب آقاخلیل شاه علی، دوست جوان دامنه، که ذاکر سربلند اهل بیت (ع) هستند بایت هدیه ی دو تصویر زیر عموی همسر محترم شان، بسیار ممنونم. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

حجة الاسلام شیخ علی رمضانی دارابی. عکس اهدائی جناب خلیل شاه علی به دامنه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد