روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

نامه حجة الاسلام شفیعی مازندرانی به دامنه

پست 2655 : به قلم حجة الاسلام شفیعی مازندرانی 106 : دامنه : به نام خدا. جناب حجة الاسلام والمسلمین سیدمحمد شفیعی مازندرانی غروب امروز جمعه 21 خرداد 1395، متن زیر را در باره ی پست های «دلایل آخوند خراسانی در مخالفت با حکومت فقیهان» که در سلسله مسائل اندیشه سیاسی اینجا ذخیره می شود؛ به تلگرام دامنه ارسال کرده اند. ضمن سلام و سپاس ارائه می  شود:


«با سلام جناب اقا ابراهیم. شخصیتی مثل آخوند خراسانی ،   که   دخالت در امور سیاسی او در   تاریخ معاصر ، بر کسی پوشیده نیست   واز ارکان نهضت مشروطیت است را با پخش یک نامه ای   خاص ، با آن تیتر آغاز  آن  از  جنابعالی  ، مخالف دخالت در امور سیاسی، معرفی  کردن از شما  قابل قبول نیست آیا بنظر شما ایشان  یک رجل سیاسی فقهی نبود؟

میدانی  که حکم به تجدید مجلس شورای ملی پس از به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی  توسط محمد علی شاه و تعطیلی آن،  و فقیه معاصرش  نیز آن را امضاو کرده بود ، دم   دست همه است که مرقوم داشته بود:

«با نظر به مصالح مکنونه، باید مطویات خاطر را لمصلحه الوقت کتمان کرد و موجزاً تکلیف فعلی عامه مسلمین را بیان می کنیم که موضوعات عرفیه و امور حسبیه در زمان غیبت به عقلای مسلمین و ثقات مومنین مفوض است و مصداق آن، همان دار الشوری کبری بوده که به ظلم طغات و عصات جبرا منفصل شد. امروزه بر همه مسلمین واجب عینی است که بذل جهاد در تاسیس و اعاده دارالشورا بنمایند. تکاهل و تمرد از آن به منزله فرار از جهاد و از کبائر است. «( آقا نجفی قوچانی ، برگی از تاریخ معاصر ص 52)

وانگهی ، نامه او  که کردید،  اشاره به کسانی دارد که سر رشته به مسائل مدیریت کلان و سیاستگذاری لازم  را ندارند وگرنه ، تناقضی  میان این نامه و عمل شخص ایشان را گواهی خواهد داد. مگر امام راحل  ( ره ) آیه الله منتظری  را از دخالت در سیاست  منع نکرد ؟ آیا می توان  امام را بر چسب پرهیز از دخالت در سیاست  زد ؟

بنابر این این تیتر  شما در این پست 2645 اینجا  همراه نقل این  نامه ، آن شخصیت الهی را چیزی دیگر معرفی می کند. تیتر مورد انتخاب  باید تخصصی بوده، موضع فکری و عملی طرف را باز گو کند. البته  جا داشت  لا اقل حاشیه  ای می نوشتید که این جانب این زحمت را کشید.  انتظار دارم تکرار نشود.»

پاسخ دامنه : در پست جداگانه. (دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد