روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

چهار پرسش دیگر شیخ مالک از دامنه

به قلم حجة الاسلام شیخ مالک رجبی دارابی 96 : «درود ،و سلام تقدیم برادر اندیشمند جناب آقا ابراهیم طالبی و درود وسلام خدمت همه عزیزانی که مطالب دامنه را مطالعه می کنند.


پرسش اول ،: چرا تاکید می کنی به اینکه مرحوم آخوند خراسانی با حکومت فقیهان مخالف بوده ؟ ودلائل آنها را مطرح کردی .

پرسش دوم من از مطالب شما اینطور برداشت کردم که می خواهی اثبات کنی که در جامعه اسلامی فقیه نباید حکومت بکند باید حکومت بغیر فقیه واگذار بشود آیا درست برداشت کردم ؟ 

پرسش سوم شما نظر آخوند را مطرح کردی که با حکومت فقیهان مخالف است اما از طرفی ما چهار مجتهد نامدار دوره فتحعلی شاه ، یعنی میرزای قمی، شیخ جعفر کاشف الغطا، ملا احمد نراقی ، سید جعفربن ابی اسحاق این چهار تن معتقدند به حق انحصاری فقها در حکومت کردن است اینها می گویند حکومت فقط باید دست فقها و ولایت فقیه باشد تا هرج ومرج دفع گردد و محافظت دنیای مردم و حراست ایشان از شر مفسدان محقق شود میرزای شیرازی بزرک نیز نظیر مشابه مطلب چهار فقهای نامدار فوق که گفتم ایشان می فرمایند دین ودولت به اقتضای حکمت الهی با هم ادغام بشود به اعانت یکدیگر عباد را حراست کرده بیضه اسلام را در غیبت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف محافظت نمایند  شیخ فضل الله نوری در حوزه نظر سیاسی پیرو نظرات فقهای سلف بود وهمچون آنان و اکثر مجتهدان هم عصر خود به ولایت فقیه اعتقاد داشت و.....فقهای دیگر تا امام خمینی رح و مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی و......همه این بزرگواران با حکومت فقیهان نظر موافق دارند آدرس گنحینه معارف ۳ ص ۹۲۲ و مردان علم در میدان عمل ج ۸ ص ۲۹۰ وگویا از مطالب شما اینطور فهمیده میشود فقط نظر آخوند برای شما مهم است  ونظرات دیگر مورد توجه نیست و نظر آخوند که وحی مُنزَل نیست شاید مرحوم آخوند مقتضیات زمان و مکان را در عصر خودش مناسب ندید وحکومت فقیهان را جائز ندانست؟

پرسش چهارم از زمان امام خمینی تا الان شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه را در جامعه ای ما دارند اگر این شعار بد بود چرا این همه بزرگان مثل آیت الله جوادی و.... بررسی نکردند؟ دارابکلا. شب ششم ماه رمضان ۱۴۳۷ هج ق مالک رجبی دارابی.»

پاسخ دامنه : در پست جداگانه. (دامنه دارابکلا)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد