روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

پاسخ دامنه به حجة الاسلام شیخ مالک

به قلم دامنه : به نام خدا. جناب حجة الاسلام آقای شیخ مالک رجبی دارابی سلام علیکم. متن شما را واقع در پست 2727 اینجا، به تانّی و تامّل خواندم و از صراحت و صمیمیت شما و آن بزرگوارانی که از سرِ منطق و توقّعات دوستانه، به شما نکاتی را رسانده اند. مسرور گشتم. ضمن آن که از لطف هایی که در بالای متن تان بر من کردی تشکری دوستانه دارم، اما چند نکته را جهت مزید آگاهی می آورم:



دامنه. جنگل سنگ معدن دارابکلا. 1386. عکاس: سیدعلی اصغر

1- هدف من از به بحث کشاندن مباحث مرحوم آخوند خراسانی، فقط و فقط دو چیز بود: مناظره ی علمی در 30 شب رمضان و انتقال تفکری از درون حوزه به جامعه که نسبت به تاسیس حکومت قرائتی دیگر و مجزّا دارد و از قضا، مجهز به استدلالات دینی و آسیب شناسانه است.

2- نوشته ی شما در پست 2727 اینجا ، نشان می دهد خود جناب عالی واهمه ای از انتشار این گونه مباحث نداری، اما دغدغه ات آن است کسانی که به پوزش، دچار استضعاف مطالعاتی و یا ناتوانمند در هضم مسائل اندیشه ای اند، به تردید بیفتند. این را من با متنی که در پاسخ به بزرگی اندیشمند می دهم؛ روشن می سازم.

3- از این که همه شب پس از بازگشت از تبلبغ در یکی از روستاهای مجاور دارابکلا، به دامنه و متن های آن توجه می کنی و برای روشنگری های مسؤلانه؛ قیام به قلم می کنی بیش از هر چیزی دامنه را به زکات برکت می بخشی. بسی بسی ممنونم از تلاش فکری و قلمی شما جناب آشیخ مالک؛ که بارها و بارها از زبان امثال شماها بزرگواران شنیدیم، و در متون سیره خوانده ایم که رسول اکرم (ص) ضمن خرسندی و تبهُّج از وجود حلَقات مساجد و محافل، خود را اما در حلقه ی علمی می رساند. آری؛ هر چه بحث های علمی شود، باز نیز کم است زیرا اسلام با همین بحث و فکرها پیش آمده است و معجزه اش هم قرآن و قرائت و قلم و قدم و قیام است. (دامنه دارابکلا)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد