روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

دامنه چه برداشت هایی از مباحث حجة الاسلام علی اکبر دارابکلایی دارد؟


به قلم دامنه



به نام خدا. در روزهای متوالی گذشته، طی چندین پست، مباحث جناب حجة الاسلام والمسلمین علی اکبر دارابکلایی که در سلسله مباحث «علی اکبر دارابکلایی» منتشر می شود، ارائه شد. دیشب جناب ایشان طی ارسال پیامی وعده کردند مباحث جدیدی را بزودی ارسال خواهند نمود. که من در همین فرصت از ایشان تشکر وافر می کنم. اما بعد، من چه برداشتی از مباحث ایشان دارم؟


1- من نیز مانند دوست گرانمایه و دانشمند خستگی ناپذیر و همیشه در صحنه ام، جناب مهندس محمد عبدی سنه کوهی از مجموعه نوشته های دینی، اخلاقی و تربیتی جناب دارابکلایی نه فقط بهره که لذّت معنوی می برم.


2- مطالب چندین قسمتی گذشته ی ایشان، با دو متن موضوعی مجزّا و مبتلابه جامعه، به چند علت توجه ی مرا جلب کرده بود، هم شیوا تدوین شده بود، هم مبتنی بر استدلالت عقلی بود، هم مستند به آیات قرآن بود، و هم آغشته به روایات مسلّم بود. همین موجب شده بود که خوانندگان به آن خیره شوند و به شوق بخوانند.



3- در برخی از مسائل که جنبه های سیاسی تر می یافت، البته، نویسندۀ محترم به دلائل اقتضائاتی که بدان ملتزم است، نتوانستند حقِّ مطلب را به اَتمّ و اکمل، اَداء نمایند. که من این قیود و مقیّدات وی را بخوبی درک می کنم.


4- متن های وی، همگی شایستۀ خواندن و نگریستن و قدردانی بود؛ خصوصاً در ارجاعات، بسیار عالی ظاهر شدند . هرچند در پاره ای از مقدمات بحث ها، مانند واژه شناسی و معانی معنوی و اصطلاحی آن، که طبق اصول پژوهش دست به برداشت آزاد از منابع زده اند، ارجاعات را نادیده گرفته اند که من این ضعف متدلوژیکی را، در برابر آن همه کمال و پختگی بحث ها، نادیدنی می دانم ولی روا هم ندانسته ام که همین نقص اندک را در این نوشته ام به ایشان منتقل نکنم.


5- هر چند من تمام بحث های ایشان را با دقت و اشتیاق، نه خوانده؛ که مطالعه ی عمیق کردم؛ اما اعتراف می کنم مطالب آنقدر ایدئال بود که اغلب جا به دلیل این که شخصاً نتوانستم به آن مُحسنّات آراسته باشم، افسوس خورده ام و حِرمان یافته ام. ان شاء الله خدا ما را در ایده و عقیده و عمل، مُعین باشد.


6- به رسم اخلاق دینی و انسانی از زحمات جناب حجة الاسلام والمسلمین علی اکبر دارابکلایی، روحانی گرانقدر و محقق و صاحب کُرسی درس و منبر وعظ بسیار ممنونم که دامنه را در پیشبرد مباحث دینی و اخلاقی یاری می دهند. خدا نگه دار و پوزش و اعتذار.


(دامنه دارابکلا)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد