روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

روحانیت داراب‌کلا

شرح حال و موضوعات مرتبط ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

حجة الاسلام شیخ ابراهیم غلامی دارابی

پست 2308 : به قلم دامنه : به نام خدا. در مبارک روز میلاد امام سجاد _علیه السّلام_ نوبت به معرفی جناب حجة الاسلام والمسلمین آشیخ ابراهیم غلامی دارابی رسیده است. ضمن تبریک این میلاد پربرکت، باید بگویم که:

ایشان از خاندانی مومن برآمدند. بالامحله ای اند و در محله ی اتاق پیش که زمانی دور حجره ی طلبه ها بوده است، به دنیا آمدند. مرحوم پدرشان مردی مسجدی و مومنی متشرع بودند. نیز مادرشان زنی بسیار مهربان و مومن و بانجابت.

با دامنه در دوره ی ابتدایی هم کلاس بودند و سپس به ترجیح پدر و مادرشان به طلبگی روی آوردند و وارد مدرسه امام صادق (ع) مرحوم آیة الله آقا دارابکلائی شدند. مدتی ماندند و دروس مقدماتی را تقویت کردند و راهی مشهد مقدس شدند تا آنجایی که پای به دروس خارج فقه و اصول گذاشتند. اما پس از چند سال زندگی در کنار بارگاه قدس رضوی، اُستانِ آستانِ جانانِ شیعیانِ، حضرت رضای رئوف _علیه السّلام_؛ به قم مهاجرت کردند و دو یا سه سالی در شهر کریمه اهل بیت _علیهم السّلام_ زیستند و به درس و بحث آویختند و آنگاه به دنبال کسب دانش حوزوی و دریافت مهارت تحقیقی در امور اهل سنّت، از سال 1380 به عنوان رییس دفتر امور اهل سنت در چابهار استان سیستان و بلوچستان مشغول اند.

وی که به منبر و خطابه اهتمام داشتند، بیش از یک دهه در روستای اوسا در محرم و رمضان به منبر می رفتند. در دارابکلا نیز چند مرحله به عنوان خطیب ماه محرم و رمضان به منبر رفتند و دامنه بر پای منابرش بارها نشست، چه در دارابکلا و چه در اوسا.

آهنگین، مُطنطن (= باشوکت) و پُرغُرش و رسا و دنباله دار سخنرانی می کنند در دیدارها و مراوده ها خندان و متبسّم سخن می گویند. طبع دوستی گرمی با دوستان دارد. باسخاوت اند. دو سه سالی که قم بودند، سالی یک بار به مناسبت شهادت معصوم (ع) همه ی دارابکلائی های مقیم قم را به شام و روضه در منزلش فرا می خواندند و دامنه هم هر دو سه بار حضور داشت و از نعمت و برکت سفره اش سیر و سیراب شد. هم سفره ی تغذیه ی جسمی و هم سفره ی غذای فکری. زیرا بارها با ایشان هم سخن شدم و در قم نیز به منزلش آمد و شد داشتم. همسر بزرگوار ایشان، ساداتی مکرّمه است و از فرزندان نجیبه ی مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج سیدمهدی دارابی. 

جناب آشیخ غلامی، مردی خوش برخوردند. یک روحانی زنده دل، آگاه، مستقل. شجاع، و متواضع و خردمند. من، وی را دوست می دارم و با او راحت و صمیمی ام. در قم و دارابکلا به منزلش می رفتم، همسخن می شدم. پرانرژی اند. اینک که از ما به مسافت دورند اما به مساحت و ساحت نزدیک، از دور بر او درود می آورم که دلم به او دلاویز و قلبم به او شیفته است. دوستش می دارم، چون دوست داشتنی ست. چون که وجه ممیّزه شان یکی این بوده است، حق را با استقلال و آزادی می گفتند.

هر کجایید جناب حجة الاسلام آشیخ ابراهیم غلامی دارابی، به همراه همه ی اعضای خانواده ات، خاصّه همسر ساداتت، موفق باشین و در ظلّ عنایات خدای باری تعالی. و با حضرت حقّ به همراه. (منبع: دامنه داراب کلا. اینجا)

جناب حجة الاسلام شیخ ابراهیم غلامی دارابی. عکس از روی آلبوم خصوصی یکی از دوستان روحانی دامنه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد